Vegatopia Forum

Testosteron mannelijke vegetariërs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #60 Gepost op: 06 januari 2005, 15:05:56 »
zoethout en hoge bloeddruk. Ik heb een erfelijke hoge bloeddruk. Dus ik merk effecten van stoffen veel sneller. Ik was gek op drop en at het bij zakjes van 100 gram op een dag. Totdat ik mijn bloeddruk liet meten, schrikbarend hoog. Dit laten staan, mijn BMI onder de gewenste 25 gebracht (wat met 5 kilo minder al het geval was) en ook een pilletje van de dokter gekregen. De bloeddruk is nu normaal. Toch even eigenwijs geweest met het eten van enkele handjesvol drop. Direct de dag erna gevolgen: geweldige (letterlijk opvatten) hoofdpijn. Bloeddruk gemeten, schrikbarend hoog.
Mijn dochter heeft van mij die aanleg overgekregen en ze was ook een fervent dropeter. Totdat ze haar bloeddruk ging meten en dit was ook veel te hoog. Nu ze gestopt is met het eten van drop (geen andere leefwijzeaanpassing) is de bloeddruk weer normaal.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #61 Gepost op: 06 januari 2005, 15:13:04 »
Mijn vader heeft een bloeddrukmeter. Vorige week tijdens kerst heb ik even mijn bloeddruk gemeten, was nieuwsgierig. Ik dacht altijd een lage bloeddruk te hebben, temeer ik altijd koude handen en voeten heb en ook heel veel sport. Mijn bloeddruk was (als ik het goed herinner) 130 / 75. Was niet laag, had ik begrepen, zelfs best nog hoog? Mijn hartslag in rust is wel in de 40 ergens (op dit moment 48), dus erg laag, is dat aan elkaar te correleren, weet iemand dat?
Als ervaringsdeskundige. Die polsmeters meten je druk aan het uiteinde van je lijf. Dat geeft een kleine afwijking met de meting door de dokter. 130/75 is niet te hoog voor je leeftijd. Bij 140/90 moet je je zorgen gaan maken. Of hartslag en bloeddruk met elkaar te maken hebben weet ik niet. Mijn partner heeft zelfs soms een hartslag van onder de 40. Dit gelooft haar huisarts zelfs niet. Ook zij eet vegetarisch.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Fabian

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #62 Gepost op: 06 januari 2005, 15:14:06 »
Mijn vader heeft een bloeddrukmeter. Vorige week tijdens kerst heb ik even mijn bloeddruk gemeten, was nieuwsgierig. Ik dacht altijd een lage bloeddruk te hebben, temeer ik altijd koude handen en voeten heb en ook heel veel sport. Mijn bloeddruk was (als ik het goed herinner) 130 / 75. Was niet laag, had ik begrepen, zelfs best nog hoog? Mijn hartslag in rust is wel in de 40 ergens (op dit moment 48), dus erg laag, is dat aan elkaar te correleren, weet iemand dat?

Allereerst zijn die doe-het-zelf-dingen niet heel erg nauwkeurig. Allertweedst kan je bloeddruk heel sterk variëren, ook binnen een korte tijd.
De bovendruk is iets aan de hoge kant maar niet iets om je heel druk over te maken.

Dat je een lage hartslag hebt is logisch, doordat je veel sport. Je hart is groter en sterker dat van de meeste mensen, dus het pompt voldoende bloed rond.

Dat je boven en onderdruk verder uiteen liggen is daarmee ook we logisch doordat je hart met minder slagen hetzelfde bloedvolume moet rondpompen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #63 Gepost op: 06 januari 2005, 15:15:25 »
Niet zo fel, is niet goed voor je bloeddruk.  ::)


 :)

,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #64 Gepost op: 06 januari 2005, 15:18:01 »
Ik heb een erfelijke hoge bloeddruk. Dus ik merk effecten van stoffen veel sneller.

Dat is niet zo.
Het is natuurlijk bij jou wel zo als je dat zegt. Maar het hoeft niet zo te zijn bij mensen met erfelijke bloeddruk. Ook erfelijke bloeddruk kan verschillende oorzaken hebben. Afhankelijk daarvan (en waarschijnlijk ook nog afhankelijk van andere dingen) kun je sommige dingen beter doen of laten. In veel gevallen kun je met hoge bloeddruk prima drop blijven eten. In andere gevallen niet.
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2005, 15:20:16 door Selly »
,,,,فلافل

Fabian

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #65 Gepost op: 06 januari 2005, 15:30:11 »
Maar..... het ging over het testosteron van ons mannelijke vegetariërs. Jaja, eigenlijk is dit onze draad. :yes:

En testosteron is ook niet goed voor de bloeddruk.

Aiko

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #66 Gepost op: 06 januari 2005, 15:33:53 »
Mijn partner heeft zelfs soms een hartslag van onder de 40. Dit gelooft haar huisarts zelfs niet. Ook zij eet vegetarisch.

Ik heb ooit eens 36 gemeten bij mijzelf. Klinisch ben je dan bijna dood, geloof ik.

Fabian

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #67 Gepost op: 06 januari 2005, 16:44:43 »
Ik had op de universiteit een biologiedocent die zijn hartslag stil kon zetten. Als je maar zorgt dat je stofwisseling heel laag is is dat geen probleem.


Je brein is tijdens rust het orgaan dat de meeste energie verbruikt. Als je maar in meditatieve houding bent heb je weinig zuurstof nodig. Maar misschien hebben jouw hersenen van zichzelf weinig zuurstof nodig.  :P

En hartslagfrequentie bepaalt niet alles. Ook het verschil tussen het begin en eind volume van de hartcontractie is van belang, evenals het bloedvolume in de aderen.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #68 Gepost op: 06 januari 2005, 17:15:59 »
Ik heb een erfelijke hoge bloeddruk. Dus ik merk effecten van stoffen veel sneller.

 Ook erfelijke bloeddruk kan verschillende oorzaken hebben.
Mooi hoe er weer nuancering in komt in de draad. Van testosteron naar zoethout en bloeddruk. Van de huisarts begreep ik (en ook even nagezocht op een site) dat er alleen een aanwijzing was voor je eigen hoge bloeddruk als het ook in de familie voorkwam. Ik heb dat direct op mij van toepassing verklaard, omdat het veel in mijn familie voorkomt. Ook bij mijn dochter dus. Maar bewezen was het nog nooit zei men. Ook over die verschillende oorzaken heb ik nog niets gevonden, dus ik ben wel benieuwd.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

jarie

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #69 Gepost op: 06 januari 2005, 17:57:05 »
Ik had op de universiteit een biologiedocent die zijn hartslag stil kon zetten. Als je maar zorgt dat je stofwisseling heel laag is is dat geen probleem.

Heus niet stil zetten!?!?!?!
Ik had ook een meisje in de klas die haar hartslag kon regelen. Tijdens een bezoek aan het Ned. Foto Instituut in Rotterdam, had iemand een gewatteerde ruimte gemaakt, in het midden van de ruimte een microfoon die je op je hart zette, waarna je hartslag voor iedereen hoorbaar was, zij ging ermee spelen! Freaky! Op de wand zag je ook een grafische tekening die reageerde op het geluid. Wel heel cool.

Heel ervaren yogi's kunnen hun hartslag en stofwisseling zo laag maken dat het nauwelijk te traceren is. Goed voor nerveuze mensen, het lukt mij soms al om mijn hartslag omlaag te brengen!

maarrehh idd ... testosteron ofzo...?


Fabian

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #70 Gepost op: 06 januari 2005, 18:02:01 »
okok, bijna heel erg vertragen bedoel ik ook :)

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #71 Gepost op: 11 januari 2005, 18:04:33 »
Ben je een jongetje of een meisje, Tayotshi?

En er staat mij heel grondig bij dat drop erg slecht was voor je potentie. Zal vannacht eens een linkje op gaan sporen.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #72 Gepost op: 11 januari 2005, 21:57:11 »
Maarreh, om eens terug te komen op pilhormonen in het grondwater en benadeelde vissen enzo;

Kraanwater is gefilterd grondwater, dus daar kan dan nog best een bio-actieve dosis hormonen in zitten. Op die manier zou je daar niet alleen visjes maar ook mensen die babies willen maken mee duperen.