Niet louter vegetarisch, maar erg leuk zowel winter als zomer schijnt te zijn hotel Regina
http://www.muerren.ch/regina/reginae.htm. Als je opgeeft dat je vegetarier bent, schijnen ze erg lekker vegetarisch eten te maken (hoorde ik van een collega die er geweest is, ik ben er zelf niet geweest). Het plaatsje Murren waar het hotel ligt is autovrij, een eventuele auto kan in het dorpje ernaast worden geparkeerd.
Zwitserland is erg duur vind ik, en ik ben er vaak geweest maar dan in een huisje met zelf koken. Als je een beetje Duits spreekt, kun je in een restaurant vaak wel wat voor je laten maken: gerechten met paddestoelen en andere groenteschotels e.d. ze zijn ook erg van uitgebreide salades. In de provincies in het Zuiden is de keuken wat meer Italiaans gericht met pasta's, risotto en gnocchi op het menu, wat o.k. voor vegetariers is. Ze zijn geneigd vlees (spek ofzo of ham? nou ja iets vlezigs, ik ben daar verder niet zo in thuis) in de rosti te doen, dus dat moet je 10x zeggen dat dat niet de bedoeling is.