Vegatopia Forum

Waar erger je je aan in restaurants?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2004, 15:44:37 »
Dat verstaan ze toch niet!
Zeg gewoon dat je ook geen kaas eet. En ei?
Geen omelette voor mij aub. Ik zeg meestal dat ik veel warme groenten wil. AUB natuurlijk!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Corrupted

Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2004, 18:44:44 »
Onkunde en ongeïnteresseerdheid over vegetaries eten vind ik ook onder onbeschoftheid van personeel vallen. En dat is voor mij echt ergernis nr. één. Dat ze in restaurants bijna geen veganistisch eten hebben weet ik inmiddels wel, en het maakt me niet zoveel uit, maar de bediening moet wel lief zijn  :P

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
De grootste ergernissen
« Reactie #22 Gepost op: 05 mei 2004, 09:29:49 »
Wie nog weleens op de voorpagina van Vegatopia komt, heeft oingetwijfeld gezien dat daar een tijdje een poll heeft gelopen over de grootste ergernissen in restaurants. Na bijna duizend stemmen heb ik 'm stopgezet. Dit is de uitslag:

Wat is je grootste ergernis als je in een restaurant eet?
 
Wachten op vrij tafeltje  0.7%  
Onvriendelijke bediening  18.8%  
Trage bediening  5.0%  
Rokende gasten  25.8%  
Mobiele telefoons  3.8%  
Weinig keuze voor vegetariërs  27.1%  
Te harde muziek  4.5%  
Tafeltjes te dicht op elkaar  4.5%  
Te hoge prijzen  9.8%  


Eind 2000 heb ik dezelfde vraag eens gesteld. Opvallende verschillen: er wordt meer geklaagd over trage bediening (+2,1%) en mobiele telefoons (+2,3%), véél meer over te hoge prijzen (+6,9%) en minder over weinig keuze voor vegetariërs (-8,2%), alhoewel die keuze nog steeds de grootste ergernis blijft.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:De grootste ergernissen
« Reactie #23 Gepost op: 05 mei 2004, 11:36:35 »
Ik erger me ook wel eens aan vies bestek.... jHaaiks!  :(
'fish are friends, not food!'

Cheryl

Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #24 Gepost op: 05 mei 2004, 21:32:18 »
Ik kom eigenlijk nooit in restaurants en heb er een hekel aan dus probeer ook te verkomen dat ik er heen moet maar ik vind dat ze eerlijk moeten zijn over wat ze maken en er in een gerecht zit, daar hebben ze wel es over gelogen bij mij en ze moeten op zijn minst weten wat vegetarisch en veganistisch betekend en inhoudt, ook niet alleen bij vegetarisch en veganistisch maar ook bij andere dingen wat mensen uit principes niet willen eten of bijvoorbeeld door een allergie. Dat je dat op zijn minst weet als je in een restaurant werkt.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #25 Gepost op: 05 mei 2004, 22:55:40 »
Ja, ik had dat bji een Italiaan. Ik kan bij één pizzeria waarvan ik het weet vegan pizza eten (deeg is dan iig vegan) maar ik wilde ook eens ergens anders heen... dus van te voren gebeld, kreeg ik te horen dat dat 'het geheim van de kok' was. Door te zeggen dat ik allergisch was voor dierlijke produkten (bestaat dat wel voor alle??) kreeg ik te horen dat het niet vegan was, beetje stom want pizzadeeg heeft echt geen eieren, melk of boter nodig... blijkbaar toch niet een échte Italiaan.. ben maar weer naar de vertrouwde gegaan toen.
Za Zemiata!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #26 Gepost op: 07 mei 2004, 09:11:55 »
We hebben hier te maken met een bitter waitress (m/v) ;)

leoniehulsman

Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2004, 08:26:23 »
Nou, wat denk je dan van paprika. In van die eigenlijk-hebben-we-geen-vegetarische-gerechten restaurants maken ze altijd wel even een gerecht zonder vlees voor je... met vrijwel altijd paprika. En ik vind paprika nou net zo'n groente die niet uitgevonden had hoeven worden... zucht!

noesj

Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #28 Gepost op: 21 juni 2004, 13:28:38 »
Paprika? Ik heb dat juist met champignons. Zodra je vega bent, moet je meteen aan de champignons van de zogenaamd-vega-kokende koks.
Of je krijgt meteen een berg groenvoer op je bord waar je beroerd van wordt. :wortel: