Gisteren in Plaats 1 in Nijmegen. Hoewel het lekker was, ben ik minder enthousiast als anders.
We hadden een verrassingsmenu.
Ik kreeg : kastanjechampignons met iets balsamico-achtigs en sushirijst met bleekselderij erop. Die bleekselderij was iets te veel en te saai daardoor.
Tweede gerecht vond ik het lekkerst. Polentarondjes met sinaasappel smaak (zeg maar) en een goede saus. Er zat ook nog zeekraal bij geloof ik. In ieder geval combinatie die klopte.
Derde gerecht was een taartje op weer die bleekselderij, maar deze was lekker want in bouillon ofzo?
Nagerecht was ook lekker, kwarktaart (frambozen volgens mij) met een bolletje chocolade- sorbetijs en een amandelkletskop. Vriendin had mijn rant over de kletskop nog nooit gehoord, dus dat was goed
De bediening was goed behalve een vrouw die op een gegeven moment een keer vroeg of we klaar waren, maar disgenote was nog aan het eten. Maar had even haar bestek neergelegd en was druk aan het praten. "Nee", zeiden we. Toen wees ze er ons even op dat als het bestek zo lag, het een teken was dat je klaar was.
Dat was dus toeval, maar toch fijn dat ons even de les wordt gelezen als we uit eten zijn. Bedankt, hebben deze onbehoren boeren toch wat bijgeleerd voor 45 euro pp. (inclusief drank).