Afgelopen vrijdag bij Zarzo gegeten (
http://www.zarzo.nl/), een Spaans georienteerd restaurant maar dan met moderne twist.
Eerst bovenin wat gedronken, met 3 amuses. Eentje met kip, hoewel van te voren doorgegeven dat er een vega bij was, jammer dus. Toen een soort hele dunne crackers (gefrituurd denk ik, maar deed niet vet aan), met een lichte champignonsmaak. Daarna een stukje yoghurt-sorbetijs met piment , een stukje tomaat en munt-limoen (?) cress, geserveerd op een halve limoen waarbij je die een beetje moest aflikken, aldus de ober. Jammie. Daarbij kwam een halve onrijpe aardbei (voor de frisse smaak, volgens de ober) met wat viskuit. Wederom jammer ;-). Maar gelukkig was er een kleine communicatiefout, want toen we aan tafel gingenkregen we weer deze amuse, maar nu met een vega versie: de aardbei met een stukje zeewier. Lekker! De laatste amuse was watermeloen met parmezaan-ijs. Ook erg goed! Daarna nog een brioche met olijfolie en boter, die op tafel bleef staan voor het zuurdesembolletje bij het voorgerecht.
We hadden een 3 gangenmenu; mijn tafelgenoten wisten wat ze zouden krijgen maar het vega-menu stond niet op de kaart.
Vooraf: knolserlderij puree met een bijzondere zachte geitenkaas en een beurre blanc (geloof ik) en hazelnoot. Lekker!
Hoofdgerecht: linzen (die op zich niet zo heel bijzonder bereid waren) met o.a. doperwtes, artisjokken, en allerlei andere voorjaarsgroenten. Ter plekke werd er een wortel-vadouvansaus (?) over gegoten, die het geheel mooi op smaak bracht. Na het vrij romige voorgerecht werd is heel blij van dit groenterijke en kaasloze hoofdgerecht. (bij 1 gang kaas vind ik voldoende).
Nagrecht: whiskeyijs, met koffie-creme, amandelen en stukjes verse vijg. Heerlijk!
Bij de koffie en thee kwamen nog 5 friandises pp: o.a. een passievrucht-witte chocolade lollie, noten-appelgebakje, gezouten caramel fudge, truffel een 'ferrero rocher met roze zomerfruit' (zo verteld door de ober). Allemaal even lekker! De thee werd gedronken uit wijnglazen; chique maar ook wel spannend.
Bij de borrel & maaltijd dronken we de witte huiswijn: een rueda. Lekker, maar had het wijnarragement ook wel willen proberen (de bediening was iedere keer zo snel met bijschenken dat het er niet van kwam om het te bestellen).
Het 3 gangenmenu was 35 euro, uiteindelijk moesten we 70 pp afrekenen. Niet iets om iedere week te doen, maar we hebben er heerlijk gegeten en op de 'misser' met de amuse na, zou ik het zeker aan vegetariers aanraden (vooral met carnvorisch gezelschap). Het personeel vond ik vriendelijk en attent, zonder opdringerig te zijn.