Vegatopia Forum

Grieks kerstmenu van vorig jaar

Mienepet

Grieks kerstmenu van vorig jaar
« Gepost op: 29 oktober 2005, 12:20:03 »
Hallo allemaal,
Vorig jar heb ik het griekse kerstmenu van deze site gehaald en klaargemaakt voor een aantal vrienden. Dat is ontzettend goed ontvangen. Helaas ben ik het recepet kwijtgeraakt. Ik ben nu op zoek naar het recept van de 'salade van roergebakken courgette met pijnboompitten'. Kan iemand me hieraan helpen?
Dat zou echt heel fijn zijn!!
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2005, 13:15:36 door Hizikigrrrl »

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Grieks kerstmenu van vorig jar
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2005, 12:26:02 »
Dat recept zal je waarschijnlijk van www.vegatopia.com/kerst hebben gehaald. Maar helaas zijn we op het moment bezig met de voorbereiding voor de kerstpagina's voor dit jaar, en het zou dus zomaar kunnen dat een deel van de inhoud even weg is omdat het op de nieuwe pagina's ergens anders of in een andere opmaak komt te staan.

Even geduld dus totdat Jan je of hier, of op de site het recept weer geeft. Hij is alleen niet alleen daar druk mee.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2005, 12:27:06 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2005, 12:34:41 »
Zoek in google op salade van roergebakken courgette met pijnboompitten en klik dan op 'In cache' bij het eerste resultaat, daar staat ie gewoon nog.

Mienepet

« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2005, 12:54:46 »
Oh das echt jammer!  :( We hadden het vanavond graag willen maken. Nu maar hopen dat-ie dit jaar weer in het kerstmenu verschijnt!

Offline Poek

• 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2005, 13:10:40 »
Jammer dat je 'm via Google nog kan vinden  ???

Mienepet

« Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2005, 13:18:00 »
Nee, ik kan hem dus niet vinden via google  :(
Ik heb het geprobeerd via de cache van Tastyweb, daar stond-ie dus niet tussen.
Maar hij kwam inderdaad van de kerstpagina van Vegatopia. Dus zouden ze hem dan op andere sites ook hebben?

Offline Poek

• 11.929
    • dimitri.org
Re:Grieks kerstmenu van vorig jaar
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2005, 13:40:09 »
Waren mijn aanwijzingen te lastig? Hier dan de directe link.

Mienepet

« Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2005, 13:46:16 »
GEWELDIG Dank je wel...
Je hebt een heleboel mensen blij gemaakt! :D

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #8 Gepost op: 29 oktober 2005, 15:10:40 »
Dat is er eentje uit het kerstarchief. Op 1 november komt het hele archief online. Maar hier is het recept in elk geval ook, voor het geval ie uit de Google-cache verdwijnt.

Salade van roergebakken courgette en pijnboompitten (voor 4 personen)

2 courgettes
1 rode ui
3 el olijfolie
1 el citroensap
2 el witte-wijnazijn
1 el suiker
20 g krenten
1/2 tl kaneelpoeder
zout en peper
2 el pijnboompitten
1 takje dille

Snij de courgettes in schuine plakken van ongeveer een halve centimeter. Snipper de ui en fruit 'm drie minuten in de olie. Voeg de courgetteplakken toe en roebak ze een minuut of vijf. Doe er citroensap, azijn, suiker, krenten en kaneel bij en roer goed door. Proef en voeg peper en zout naar smaak toe. Laat op een zacht vuurtje nog een paar minuten sudderen tot bijna alle vocht is verdampt. Draai het vuur uit en laat enkele uren afkoelen. Rooster de pijnboompitten lichtbruin in een droge koekenpan en strooi die er voor het serveren over, samen met wat fijngesneden dille.

Offline Nick

• 578
« Reactie #9 Gepost op: 03 november 2005, 14:56:44 »
Ik heb deze salade gisteren gemaakt, (met een kleine aanpassing), en het is heel lekker!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley