Vegatopia Forum

Memories of Asia - Arnhem

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Gepost op: 30 juni 2007, 09:46:42 »
Gisteren ben ik met mijn vriend naar Memories of Asia geweest en ik heb nog nooit zo lekker gegeten! Ik had een gangetje met gluten (zei ze dat nou?), eentje met babymais en nog wat groenten en een soort bakje met lekkere paddestoelen, noten en nog wat. En een heerlijk van-alles-wat toetje met fruit en andere zoetigheden! Geweldige bediening. Alles was perfect!

(mag ook wel voor de 112 euro die je betaalt, maar toch)

Daarom was het wel erg zuur dat ik er toen ik thuis kwam alles uit heb gekotst. Ik ga ze maar eens mailen wat het zou kunnen zijn. Ik kan natuurlijk ook wel allergisch zijn voor iets, maar goed. Mijn vriend had natuurlijk nergens last van, maar hij at vlees.
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2007, 10:08:27 door LL de Ling »

Harry

« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2007, 10:01:43 »
Da's dan weer wat minder, inderdaad.
Ik heb even op hun website gekeken en dat ziet er goed uit, zeg. Ik krijg zin om direct naar Arnhem af te reizen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2007, 10:03:30 »
Het is echt super lekker!

Ik zou nu ook wel weer kunnen haha. Maar goed, ik heb ze gemaild want misschien konden ze er niks aan doen maar misschien ook wel maar ik voelde me gisteren behoorlijk ziek.
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2007, 10:07:46 door LL de Ling »

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2007, 14:09:56 »
Daarom was het wel erg zuur dat ik er toen ik thuis kwam alles uit heb gekotst. Ik ga ze maar eens mailen wat het zou kunnen zijn. Ik kan natuurlijk ook wel allergisch zijn voor iets, maar goed. Mijn vriend had natuurlijk nergens last van, maar hij at vlees.
Weet je of ze ve-tsin gebruiken? Want dat spul is echt nasty, en helaas erg populair in aziatische restaurants (en kartonnen dozen met daarin maaltijden die naar kartonnen dozen smaken).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2007, 18:04:06 »

Weet je of ze ve-tsin gebruiken? Want dat spul is echt nasty

Maar als je daar niet tegen kunt zou je dat toch al weten, dan moet je ook van veel soorten chips en cup a soup knock out gaan. En mensen die overgevoelig zijn voor vetsin gaan toch eerder heel erg zweten en zo en hartkloppingen, niet enorm braken, het klinkt eerder als een voedselvergiftiging wat je van vetsin niet kunt krijgen
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2007, 18:04:21 door Selly »
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2007, 18:12:04 »
Als het alleen ve-tsin is, is braken misschien niet zo gebruikelijk, maar als het een heeeeel milde voedselallergie is in combinatie met ve-tsin kan braken weer wel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #6 Gepost op: 02 juli 2007, 07:53:51 »
Als het alleen ve-tsin is, is braken misschien niet zo gebruikelijk, maar als het een heeeeel milde voedselallergie is in combinatie met ve-tsin kan braken weer wel.

O ja?

Heb normaal nooit last van ve- tsin, maar goed. Het kan geen voedselvergiftiging zijn geweest, want ik voelde me zaterdag wel goed. Het restaurant stond ondertussen op mijn voicemail. Heel lief. Ze zouden nog mailen enzo.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #7 Gepost op: 04 juli 2007, 17:15:08 »
Mijn probleem wordt gelukkig serieus genomen:

Dank voor uw mail.
De oestersaus die wij gebruiken voor vegetarisch gerechten is gemaakt op basis van gedroogde paddestoelen. Daar zit dus geen zeevruchten in.

Wij hebben de producten die wij gebruik hebben nader bekeken.
Ik verdenk op dit moment dat het misschien kan komen door de gefermenteerde zwarte bonen of de gefrituurde gluten. Anders dan de andere verse producten zitten in deze twee gist en fermentatieproducten.
Wij hebben nu deze twee producten laten onderzoeken. Wij zullen u laten weten zodra de resultaten binnen zijn.

Na het lezen van uw mail moeten wij ook helaas erkennen dat wij in dit geval niet kunnen uitsluiten dat wij olie gebruiken hebben waarin mogelijk ook garnalen zijn gefrituurd. Dit had voorkomen kunnen worden.

Fijn dat het weer beter met u gaat.  Wij nemen binnenkort nog contact met u op.

Met vriendelijke groeten,
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2007, 17:15:24 door LL de Ling »

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #8 Gepost op: 04 juli 2007, 19:55:15 »
Wat een goeie reactie! Heel fijn dat ze het serieus nemen, maar dat mag dan ook wel voor zo'n prijzig restaurant.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2007, 18:51:44 »
Gisteren ben ik met mijn vriend naar Memories of Asia geweest en ik heb nog nooit zo lekker gegeten! Ik had een gangetje met gluten (zei ze dat nou?), eentje met babymais en nog wat groenten en een soort bakje met lekkere paddestoelen, noten en nog wat. En een heerlijk van-alles-wat toetje met fruit en andere zoetigheden! Geweldige bediening. Alles was perfect!

Gisteren heb ik ook hier gegeten (in plaats van indiaas) met Reyert en J.: lekker! Ik had onder andere ook de babymais, seitan, portobello in een krokant zout-peper en iets zoetigs jasje. Inderdaad wel wat prijzig maar daarvoor krijg je dan ook echt heel lekker eten (zeker geen babi pangang en foe yong hai e.d.).

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10 Gepost op: 02 augustus 2007, 10:45:40 »

Gisteren heb ik ook hier gegeten (in plaats van indiaas) met Reyert en J.: lekker! Ik had onder andere ook de babymais, seitan, portobello in een krokant zout-peper en iets zoetigs jasje. Inderdaad wel wat prijzig maar daarvoor krijg je dan ook echt heel lekker eten (zeker geen babi pangang en foe yong hai e.d.).

Ondertussen kreeg ik ook bericht terug. Heel aardig:

Citaat
Beste mevrouw De Ling,

Sorry voor de wat late reactie op uw mail. Ik heb een aantal gekneusde ribben opgelopen en hebben de laatste dagen niet 100% kunnen werken.

Tot nu toe hebben wij nog concrete aanwijzingen kunnen vinden wat wij met zekerheid  in verband kunnen brengen met uw reactie op de gerechten.
Na onderzoek hebben wij twee mogelijke oorzaken overgehouden :

1) Dat er mogelijk fermentatiestoffen  van eiwitten in de zwarte sojabonensaus bij het gerecht met hebben bevonden wat bij u verkeerd valt.
In mijn omgeving is er iemand die ook hier last van heeeft. Wij zullen deze mogelijkheid nog verder onderzoeken.

2) Dat er pannen en/of opscheplepel werd die ook in aanraking was geweest met schaal en schelpdieren.
Omdat dit achteraf moeilijk te traceren is, hebben wij nu in ieder geval het schoonmaken en scheiden van gereedschappen nogmaals onder aandacht gebracht bij de jongens in de keuken.
Dit om in de toekomst mogelijke fouten te voorkomen.

Maar hoe dan ook zijn wij niet blij dat wij u niet een perfecte avond hebben kunnen verzorgen.
 En wij zij heel erg dankbaar voor het melden van de problemen, zodat wij scherp gehouden worden.
Daarom wil ik u en uw vriend een diner van ons aanbieden, als een soort herkansing voor ons, om u nogmaals te verwennen.
 Ik hoop dat u nog steeds vertrouwen in ons hebben om ons restaurant te bezoek en onze uitnodiging aan te nemen.

Ik heb ook gezegd dat ik denk het wel overgevoeligheid zal zijn en dat ik maar al te graag die uitnodiging aanneem. :)
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2007, 10:46:35 door LL de Ling »

« Reactie #11 Gepost op: 02 augustus 2007, 10:54:57 »

Ik heb ook gezegd dat ik denk het wel overgevoeligheid zal zijn en dat ik maar al te graag die uitnodiging aanneem. :)

Je gaat dus mooi proef-konijn spelen. ;D

Het is in ieder geval een sympathieke reactie.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #12 Gepost op: 02 augustus 2007, 21:22:28 »
Ondertussen kreeg ik ook bericht terug. Heel aardig:

Citaat
Beste mevrouw De Ling,

Sorry voor de wat late reactie op uw mail. Ik heb een aantal gekneusde ribben opgelopen en hebben de laatste dagen niet 100% kunnen werken.

Tot nu toe hebben wij nog concrete aanwijzingen kunnen vinden wat wij met zekerheid  in verband kunnen brengen met uw reactie op de gerechten.
Na onderzoek hebben wij twee mogelijke oorzaken overgehouden :

1) Dat er mogelijk fermentatiestoffen  van eiwitten in de zwarte sojabonensaus bij het gerecht met hebben bevonden wat bij u verkeerd valt.
In mijn omgeving is er iemand die ook hier last van heeeft. Wij zullen deze mogelijkheid nog verder onderzoeken.

2) Dat er pannen en/of opscheplepel werd die ook in aanraking was geweest met schaal en schelpdieren.
Omdat dit achteraf moeilijk te traceren is, hebben wij nu in ieder geval het schoonmaken en scheiden van gereedschappen nogmaals onder aandacht gebracht bij de jongens in de keuken.
Dit om in de toekomst mogelijke fouten te voorkomen.

Maar hoe dan ook zijn wij niet blij dat wij u niet een perfecte avond hebben kunnen verzorgen.
 En wij zij heel erg dankbaar voor het melden van de problemen, zodat wij scherp gehouden worden.
Daarom wil ik u en uw vriend een diner van ons aanbieden, als een soort herkansing voor ons, om u nogmaals te verwennen.
 Ik hoop dat u nog steeds vertrouwen in ons hebben om ons restaurant te bezoek en onze uitnodiging aan te nemen.

Wat goed man! Ik vind het bijna jammer dat ik niet ziek ben geweest...  ;)

Offline Meneer de Uil

• 794
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: 01 september 2007, 13:29:32 »
Veel plezier Ellen!
Forumkenner 2007 8)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14 Gepost op: 02 september 2007, 10:24:44 »
Dank je Uil.

En het was heerlijk! Heb weer genoten. We namen 3 gangen. Het meest bijzondere was de tweede gang, gefrituurde komkommerstukjes met iets met vijfkruidenspul. Heerlijk! Ook het toetje was weer fenomenaal, maar ik kreeg het allemaal niet op. Lag waarschijnlijk een beetje aan de mijn brakheid.

Cheng dacht dat ik misschien toch niet tegen bepaalde gistdingen kan, en daar kan hij wel gelijk in hebben. Ik vond het leuk dat hij zei dat ze graag scherp willen blijven en dat voedselallergieen en intoleranties steeds belangrijker worden. We gaven elkaar een hand en we gingen tevreden naar huis. Kom zeker terug hoor! Nu nog alleen een goede gelegenheid verzinnen.

Offline Laurie

• 2.478
Re:Memories of Asia - Arnhem
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2013, 13:30:02 »
*schop* Ik wist dat er ergens nog een Memories of Asia draad was...  :)
Ik ben vorige week vrijdag met vroegere buren naar MoA geweest.  Al met al was het prima, al vond ik het minder bijzonder dan toen ik hier eerder (een aantal keer, maar dat heb ik kennelijk niet altijd hier gemeld) heb gegeten. De zaak leek ook behoorlijk veranderd, de vloeroppervlakte is veel kleiner geworden en de zaak was nog niet eens half vol op een vrijdagavond.
We namen drie gangen en ik kreeg twee keer een bakje van gefrituurd deeg met groente en gluten, de derde gang was een soort roerbakgerecht met tofu. Mijn tafelgenoten waren zeer te spreken over het eten en de bediening: de gerechten voor de alleseters leken meer bijzonder en uitgesproken en een dergelijke ervaring herinner ik me niet van vorige bezoeken. De Zuid-Afrikaanse witte wijn die we er bij dronken was erg lekker.