Warschau was leuk. Ik wist niet waar me aan verwachten, en had zelfs geen idee dat het zo'n grote stad was. We hadden via Travelbird een weekendje geboekt voor 109,-, vlucht en 2 overnachtingen inclusief ontbijt. Zaterdag hadden we regen maar zondag en maandag waren zonnig. Het eten was een aangename verrassing, tijdens de eerste wandeling passeerden we bij City Sam, waar we alleen iets wilden drinken maar het lunchbuffet bleek zeer lekker, gevarieerd en bijna geheel vegetarisch, oa linzensalade, ovenaardappeltjes met pesto en sluimererwten, couscoussalade... Voor de rest was er overal wel iets vegetarisch, vaak ook veganistisch en zelfs glutenvrij te krijgen. De daktuinen van de Universiteitsbibliotheek en van het Kopernicusmuseum hebben we ook bezocht. En onderweg naar de vlooienmarkt ten westen van de stad, botsten we op een boerenmarkt/foodmarket waar we heel lekkere hartige spinazie-pancakes met tomatenpesto, tsatsiki en kerstomaatjes aten. 's Avonds springrolls en misosoep bij Enoki. Maandag aten we bij Vega Miasto, heel lekker, blij dat we de lunch zonder soep namen, want dat was al ruim genoeg.
Maar ik zou er niet gauw opnieuw naartoe gaan, ik miste de aparte, creatieve, alternatieve sfeer die je bijvoorbeeld wel in andere steden zoals Budapest of Berlijn hebt.