Vegatopia Forum

Kent iemand "vegetarisch vanaf de wieg"?

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Kent iemand "vegetarisch vanaf de wieg"?
« Reactie #20 Gepost op: 23 februari 2008, 15:04:43 »
Uhm. Het gaat hier wel om het opvoeden van een kindje. Dan kun je wel doen alsof je het allemaal weet, maar je kunt ook zorgen dat je het echt zeker weet.

Welk tegendeel is allang bewezen?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #21 Gepost op: 23 februari 2008, 15:11:20 »
Dat kinderen niet vegetarisch opgevoed zouden kunnen worden.

Volgens mij mag je een kind tot zijn eerste jaar niet eens vlees geven. Daarna kan je het aan de pot laten wennen. En, en dat is dan misschien in tegenstelling tot Annemiekes idee, volgens mij kan een kind meer dan genoeg halen uit een gebalanceerd vegetarisch dieet dat ook voor volwassenen gezond/optimaal is.

Niet dat iemand van ons hier zich daar aan houdt ;)

Ik denk dat je niet hoeft te gaan overdrijven om een kind voldoende bouwstoffen, vitamines en mineralen te geven. Maar, toegegeven, zo'n opmerking als "gewoon variƫren met groenten en fruit. Zorgen dat je de juiste stoffen hebt" is ook wel weer een beetje een dooddoener.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #22 Gepost op: 23 februari 2008, 17:35:28 »
Nee, ik geloof wel dat je een kind vega op kan voeden; graag zelfs. Maar dat Zosten er zo gemakkelijk over doet. 'gewoon zorgen dat, gewoon zorgen dit'. Hoezo gewoon, je moet toch uitzoeken wat je kind nodig heeft? Daar kun je over lezen en ondanks dat het goed is dingen op gevoel te doen, mag je je er best in verdiepen.

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 24 februari 2008, 20:43:44 »
Hier is mijn stokpaardje weer.

Mijn ouders hebben 7 kinderen vegetarisch (op)gevoed vanaf de jaren 30 van de vorige eeuw. Zelfs tijdens de 2e Wereldoorlog wisselenden ze vleesbonnen in voor groenten.

Natuurlijk mag je naar de (op)voeding van je kind kijken. Maar dat geldt ook voor omnivoortjes.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #24 Gepost op: 05 maart 2008, 13:46:14 »
Maar dat heeft niks te maken met het feit dat dit gewoon een leuk boek is met lekkere recepten erin die kleine kinderen vaak en makkelijk eten en waar geen dingen inzitten die kinderen van onder een jaar niet mogen hebben.
Hoor wie klopt daar kinders???