Vegatopia Forum

Lekker & licht

Katleen

Lekker & licht
« Gepost op: 21 oktober 2002, 17:04:00 »
Omdat er onder vegetariƫrs ook mensen zijn die meer wegen dan ze zelf zouden willen, stel ik hier het boek 'Lekker & licht' voor. Het is geen vegetarisch dieetboek, maar er staan veel vegetarische gerechten in en de porties vlees of vis in de niet-vegetarische gerechten zijn klein (100 Ơ 150 gram) en dus vaak gemakkelijk weg te laten of te vervangen. Er worden wel opvallend veel zuivelproducten gebruikt (vooral room en kaas, maar ook yoghurt en melk).
'Lekker & licht' is behoorlijk compleet, met recepten voor aperitieven en aperitiefhapjes, voorgerechten, soepen, salades, sausjes en dressings, hoofdgerechten en nagerechten. De recepten zijn telkens voor vier personen en het caloriegehalte wordt per portie berekend. Week- of maandmenu's zijn in dit boek niet te vinden, maar wel voldoende informatie en tips om zelf lichte menu's samen te stellen.
Waarom de auteur zich alleen tot vrouwen richt is mij een raadsel en de (weliswaar beperkte) promotie van Bodystyling, een afslankingsmethode, had men van mij ook gerust mogen weglaten.

Titel: Lekker & licht
Auteur: Francine Vermeiren
Uitgeverij: Lannoo/Terra
ISBN 20 209 4796 6
207 p. met kleurenfoto's, hardback
Prijs: 24,95 euro