Vegatopia Forum

Lekker Gec - Gent

Lekker Gec - Gent
« Gepost op: 04 november 2007, 23:04:00 »
Vorige week zondag aten Lynn en ik bij Lekker Gec in Gent. Door het in t SMAK tentoongestelde werk van Paul McCarthy hadden we flink honger gekregen dus waren we bepaald opgetogen toen we onze rijk gevulde borden voorgeschoteld kregen. Lynn had een hartige groentetaart en ik een dampend bord spaghetti, grote portie, met dubbele portie geraspte kaas. Das t knappe van Lekker Gec: op de geraspte kaas en de melk in de koffie na (en het roomijs, mocht je niet van soja-ijs houden) is alles veganistisch.

Voor mij was het nu de vierde keer dat ik er at en ik word er steeds enthousiaster over. Vond ik het aanvankelijk nog te geitenwollensokkerig en te biologisch en al, nu ben ik meer dan tevreden met de kwaliteit van het gebodene. Eerlijk voedsel, niet al te veel opsmuk maar niettemin smakelijk, en vooral ook een fijne ambiance. Zo ’s avonds als het net donker wordt, kaarsjes op tafel en de zaak half vol met mensen die niet zonodig dode dieren hoeven eten, ja, dat is lekker zitten.
« Laatst bewerkt op: 05 november 2007, 14:28:52 door Sander »

Offline Selly

• 30.783
Re:Lekker Gec - Gent
« Reactie #1 Gepost op: 05 november 2007, 14:53:20 »
Door het in t SMAK tentoongestelde werk van Paul McCarthy hadden we flink honger gekregen

tss
,,,,فلافل

zosten

« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2007, 12:09:40 »
Wij zijn ook al enige keren bij het veganistisch restaurant "Lekker Gec" geweest. Het is voor ons niet bij de deur maar we hebben het er voor over!
Ten eerste: Petje af voor die mensen om zoiets te beginnen.
Borden zijn goed gevult en je hebt nadien meer dan voldoende binnen.
Ook de taartjes zijn vegan-super-lekker! En vooral de donkere Pater Verbiest bier, héhéhé.... Het enige wat ik niet lust is hun gewone koffie. Maar dat is persoonlijk dan.

Een aanrader, echt!

Voor die prijs eet je gewone rommelkost (dwz zuur eten dus)!
Die mensen verdienen daar niets aan als je es nadenkt en snel effe rekent wat biogroentjes zoal kosten en al het werk!
Spot-spot-spot-goedkoop.
Hoed af!

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2007, 13:40:08 »
. Vond ik het aanvankelijk nog te geitenwollensokkerig  

Dat vind ik er nog steeds van. Ik heb geen behoefte aan info als ik ergens ga eten wel aan gezelligheid en goede bediening. Dat missen ze toch wel in Lekker Gec, vond de bediening er zelfs randje autistisch... Dan ben ik zelfs bereid om wat meer te gaan betalen.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2007, 13:42:04 door Brent »

zosten

« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2007, 15:21:31 »

Dat vind ik er nog steeds van. Ik heb geen behoefte aan info als ik ergens ga eten wel aan gezelligheid en goede bediening. Dat missen ze toch wel in Lekker Gec, vond de bediening er zelfs randje autistisch... Dan ben ik zelfs bereid om wat meer te gaan betalen.

dat is wel juist ja idd. Dat vind ik ook wel maar als veganist is het zo al moeilijk om iets volledigs vegan te vinden, dus dat neem ik er maar bij.  Maar 't probleem is dat ik positief moet blijven in deze forum, anders ben ik een rare tiest! Realistisch denken en schrijven kunnen sommigen hier blijkbaar niet echt verdragen.
Maar omdat ge aandringt...:   ;)

Zo heb ik ook wel es een en ander meegemaakt qua slappe bediening.
Bvb ll kreeg ik geen extra potje friet bij een dagschotel. Ik zei nog dat ik er voor betalen wil... het hielpt gewoon niet!  Dat geven ze enkel en alleen maar bij een hamburger friet zeiden ze. Ma waarom had ik raden naar.... Dus m'n goesting was over maar omdat ik met nog twee mensen aan tafel zat liet ik het voor wat het was. Die onnozele beleefdheidsnormen hé? Wat houdt dit nu in om een portie friet te bakken zeg? En die verantwoordelijke met vreselijk vettig haar was heel enerverend die jonge grietjes (blaadjes) aan het verleiden. Ook wel storend.
'k Heb het meteen gemailt van die friet en naar hun zeggen was de reden "omdat ze er geen frituur van willen maken".
Ook heb ik es meegemaakt dat ze een laaiende ruzie hadden in de keuken met een van die vrijwilligers die er toen werkte. Heel luidruchtig was dat. Toen kregen we elk een aan 1 kant aangebrande pannekoek! Dus liet ik het maar weer voor wat het was, die dame had al zoveel meegemaakt in die keuken. ::)

Maar dat was een hele tijd geleden. De laatste tijd valt het echt mee.
Buiten het autistisch gedrag dan van de bediening, hahhaha  ;D
« Laatst bewerkt op: 10 november 2007, 15:40:03 door zosten »

zosten

« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2007, 15:42:06 »

Ik heb geen behoefte aan info als ik ergens ga eten

die printplaten die ze gebruiken als menukaarten?
is dat niet giftig?  ::)

rozemarijn

« Reactie #6 Gepost op: 16 december 2007, 16:05:49 »
Citaat van: zosten
Die printplaten die ze gebruiken als menukaarten?
is dat niet giftig?  ::)
[quote
Nee hoor (mijn vriend is informaticus, die was wel onder de indruk)

Ik vond het er zalig. Maar dat komt omdat ik best zelf geitenwollensokkig ben  ;D alhoewel de meeste da ni aan mij zien.
Denk ik..
Ik vond het leuker dan greenway in Gent. Das ook wel leuk en lekker maar toch iets commercieler.