Ik ben destijds ook gestart in Pau
Ik heb toen voor twee weken een menuplan gemaakt, met 3 maaltijden per dag, en alles zelf gesjouwd met z'n tweeen, totale bagage was ongeveer 20 kilo pp.
Ochtend: pap: brinta of andere pap, melkpoeder en suiker. Allemaal meenemen in druk-en-sluitzakjes, die wegen niets. Alleen heet water bij doen.
Lunch: hartkeks met cup-a-soup oid, tartex, smeerkaas, jam uit tube. Lokaal kun je vast ook wel brood en hele bijzondere schapenkaas kopen.
Avondeten: Droge maaltijden waar alleen water bij hoeft, van de supermarkt (ik vond die van de buitensportzaken te duur). Let even op de kooktijd: sommige rijstgerechten moeten wel 20 minuten koken en dat kost veel gas.
Tussendoor: Muesli-repen, sultana, studentenhaver, Liga, alles wat daar op lijkt, zo'n twee per dag.
En natuurlijk thee en oploskoffie mee, plus een stevig plastic flesje olijfolie en wat kruiden.
Als je zelf kookt is het belangrijk dat je begint en eindigt op een plek waar water is. In de franse Pyreneeen is dat niet zo lastig, maar aan de Spaanse kant is het veel droger, let daar dus een beetje op.
Qua brander: ik zou er niet op rekenen dat je MSR patronen kunt kopen op het vliegveld. Misschien kun je op een website even kijken waar MSR verkooppunten zitten in die buurt? Qua eten kun je alles meenemen wat je wilt, daar zitten geen restricties aan voor Spanje of Frankrijk.