Ik was vooral vanwege de plotselinge benauwdheid en de bloedneuzen naar de huisarts gegaan. De bloedneuzen kunnen geen kwaad, ik heb gewoon adertjes die dicht bij de opervlakte liggen, en dus sneller spingen. Nu ik elke avond de spry weer gebruik, voel ik mij wel beter. Ik doe elke ochtend een beetje (calendula)zalf in mijn neus, en de bloedingen lijken hiermee minder te zijn.
Voor mijn benauwdheid krijg ik over een paar weken een longfunctietest, voor de zekerheid. De huisarts kon verder geen rare dingen in mijn longen horen. Mocht ik meer duidelijkheid willen hebben, kan er ook nog een histamine provocatietest worden gedaan.
Ondertussen heb ik eens goed op mijn eten zitten letten. Een week geen chocola gegeten, geen of heel weinig kaas. Dit lijkt al veel te helpen. Alleen had ik Bugles met nachosmaak gegeten, niet aan gedacht dat er naast echte kaas (wat?er zit echte kaas in
) ook smaakversterkers in zaten. Ik zat lekker te knabbelen, tot ik het superbenauwd kreeg, mijn neus ging lopen, en mij opeens niet meer lekker voelde. Test geslaagd, zou ik zeggen.
Nu reageert iedereen weer anders, maar als ik oplet, merk ik toch dat mijn lichaam aanslaat bij sommige voedingsmiddelen. Ik eet elke dag wat sojayoghurt op mijn muesli met een glaasje sap. Daar heb ik dus licht last van (tintellende mond, raar gevoel in de wangen, beetje last van mijn borst). Eens kijken of dat de sojayoghurt is of niet.
Dus de komende weken eens goed opletten. De chocoladepaaseitjes moeten maar even wachten.