Gisteren voor het eerst uit Veg! gekookt, het vouwbrood met mexicaanse bonenpuree, erbij de citroenguacamole met koriander. Het recept voor het vouwbrood (magisch brooddeeg) is een standaard deeg dat ik ook voor pizza zou gebruiken. Het wordt als een soort tortilla gebakken in een koekenpan, maar het is zachter en lekkerder dan tortilla. Eigenlijk lijkt het, zeker als je het wat dikker maakt, op
toutons. De bonenpuree was ook lekker maar ik vond het een beetje "kaal" toen ik de ingredientenlijst zag, ik heb er dus paprika en wat extra tomaten aan toegevoegd, ook wat meer kruiderij. De citroenguacamole was heel verrassend met de koriander erdoor, ik zou er zelf niet aan gedacht hebben maar het is een fijne combinatie.
Zoals ik het nu kan zien zijn het tamelijk eenvoudige recepten, zoals LL ook zegt goede recepten voor doordeweeks, als je iets lekkers wilt maar niet uren in de keuken wilt staan. Ik vind het ook erg fijn dat je in de index op ingredient kunt zoeken en daar dan een recept bij kunt vinden. Binnenkort nog eens wat uit dit kookboek proberen.