Vegatopia Forum

De Dikke Vegetarier

Jippia

Re:De Dikke Vegetarier
« Reactie #60 Gepost op: 17 oktober 2010, 15:15:12 »
Ik denk ook wel dat dat de doelgroep is, want dat is hij zelf ook: iemand die niet elke dag vlees hoeft. Het is leuk dat er wel heel veel vegan recepten instaan en best veel alternatieven worden gegeven. Ik denk wel dat verschillende groepen er wel wat aan kunnen hebben, van mensen die voor het eerst zelf koken tot professionele koks. Het is heel duidelijk een Amerikaans kookboek. Dat merk je aan de maaltijdsamenstelling en sommige dingen zullen daar gemakkelijker verkrijgbaar zijn dan hier. Er zijn weinig vegetarische kookboeken die zo uitgebreid zijn en van heel eenvoudig tot ingewikkeld gaan en dat is toch een hele prestatie.

Offline Chana

• *
  • 8
« Reactie #61 Gepost op: 28 oktober 2012, 12:50:36 »
Ik heb dit boek inmiddels aangeschaft.

Ben gematigd enthousiast...

Mis heel erg de foto's (!!), ik mag graag door een kookboek heen bladeren en wordt dan aangetrokken om iets te gaan maken door een foto. En ook als ik iets lees wat aanspreekt wil ik weten hoe het er uit ziet voordat ik het maak.

Het is een heel dik boek waarin ik verdwaal, de verwijzingen naar steeds andere bladzijde maken het enerzijds wel compleet maar soms zit ik een paar verwijzingen verder voor 1 gerecht.

En ik zocht een compleet boek waar juist in staat hoe ik vegetarisch kan koken zonder vleesvervangers te moeten kopen. Ik zoek op paneer, werken ze met kant en klare paneer met de opmerking dat je het heel gemakkelijk ook zelf kan maken, waarom staat dat er dan niet bij? Moet nu toch weer op internet gaan zoeken. Het zelfde met seitan. Waar ik woon is dat niet te koop, daarvoor moet je in een stad wonen.

De letters zijn erg klein. Het formaat boek ook zodat die minder stabiel ligt (ook door het gewicht) als je hem in de keuken op iets anders moet leggen.

En de opsommingen (1, 2, enz) staan direct onder elkaar, zonder een lege regel ertussen, dit maakt het moeilijker om te lezen. Zelf schrijf ik graag bij recepten hoe ik het vond en wat ik evt veranderd heb, daar is in dit boek geen tot weinig plaats voor.

De prijs vind ik heel hoog.

De index vind ik erg compleet, zelfs als een groente bij variatie wordt genoemd vind je hem terug in de index.

« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2012, 13:09:13 door Chana »

Offline zrtx

• **
  • 26
« Reactie #62 Gepost op: 05 november 2012, 12:03:03 »
ik heb het boek nu een paar jaar en inmiddels is de rug eraf gevallen.. alhoewel ik veel van de recepten te basic vind en het soms lastig is iets te vinden is het een prima naslagwerk waar ik nog regelmatig doorheen blader. twijfel of ik hem naar een boekbinder ga brengen om opnieuw in te laten binden...

Offline Ed Raket

• **
  • 48
  • Geslacht: Man
    • Hondenschool Doggz
De Dikke Vegetarier... lekkere recepten?
« Reactie #63 Gepost op: 19 januari 2013, 11:15:50 »
Ik heb vandaag De Dikke Vegetariër besteld (2e hands) Vraag: staan hier recepten in waarvan "jij" zegt... Jummie!
Ik ben benieuwd of jullie hier lekkere recepten uit hebben gehaald, laat maar horen  :)
Als varkens gestapeld moesten worden, waren ze wel vierkant...

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:De Dikke Vegetarier... lekkere recepten?
« Reactie #64 Gepost op: 19 januari 2013, 16:06:09 »
Op deze website worden door mensen die sommige van de recepten geprobeerd hebben suggesties gegeven voor (kleine) veranderingen. Wat ik tot nu toe heb uitgeprobeerd zijn dit recept en dit recept. Waren allebei erg lekker! Misschien nog meer, maar dat weet ik zo even niet. Ik heb het boek nog niet, omdat veel van de recepten online staan. Maar het boek zal vast wel mooi staan in je kast, dus gefeliciteerd! :)
Groetjes, Antje

Offline Marthe

• 274
« Reactie #65 Gepost op: 19 januari 2013, 21:25:49 »
Ik ken alleen het recept voor de peulvruchtenburger. Lekker handig basisrecept waar je zelf nog wat dingen mee kan doen. Spaar nog voor het boek ;)

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #66 Gepost op: 22 januari 2013, 11:06:00 »

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #67 Gepost op: 23 januari 2013, 09:37:34 »
Ik heb vandaag De Dikke Vegetariër besteld (2e hands) Vraag: staan hier recepten in waarvan "jij" zegt... Jummie!
Ik ben benieuwd of jullie hier lekkere recepten uit hebben gehaald, laat maar horen  :)

We hebben het boek nog niet zo lang. Tot nu toe heb ik brownies en paddenstoelenstoofpot gemaakt. Beiden errug lekker  ;D
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #68 Gepost op: 23 januari 2013, 10:09:36 »

paddenstoelenstoofpot

Weet je toevallig welke pagina?
Klinkt lekker  ;D

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #69 Gepost op: 23 januari 2013, 10:11:15 »
135-137  :)
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #70 Gepost op: 23 januari 2013, 12:48:35 »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #71 Gepost op: 23 januari 2013, 16:44:31 »
Er staat ook een lekkere curry in, met kikkererwten en bloemkool uit de oven. Ik zal even opzoeken waar die precies staat.
Ik heb er verder nog niet zo heel veel uit gemaakt. De pasta met bonen die ik al eerder in dit topic noemde maak ik wel af en toe, dat is erg lekker. Verder dus die curry, en ik heb ook wel een aantal soepen geprobeerd maar die waren niet echt memorabel.

Offline Ed Raket

• **
  • 48
    • Hondenschool Doggz
« Reactie #72 Gepost op: 25 januari 2013, 23:27:03 »
Ik krijg hem morgen pas binnen... nieuw want die 2e hands ging helaas niet door. Maaruh, dat klinkt lekker hoor paddenstoelenstoofpot!
Kan niet wachten ;D

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #73 Gepost op: 26 januari 2013, 11:09:14 »
Er komt binnen nu en een paar maanden een nieuwe uit, de snelle vegetariër gaat die heten geloof ik. Die gaat meteen op mijn lijstje!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #74 Gepost op: 26 januari 2013, 18:36:51 »
Er komt binnen nu en een paar maanden een nieuwe uit, de snelle vegetariër gaat die heten geloof ik. Die gaat meteen op mijn lijstje!

Ja maar alleen De Dikke vegetarier is van Mark Bitman, die andere boeken zijn Nederlandse uitgaven van Nederlandse auteurs die verder niets met Mark Bitman te maken hebben.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #75 Gepost op: 26 januari 2013, 20:19:57 »
Ik vind dat eigenlijk best een beetje raar.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #76 Gepost op: 27 januari 2013, 14:31:25 »

Ja maar alleen De Dikke vegetarier is van Mark Bitman, die andere boeken zijn Nederlandse uitgaven van Nederlandse auteurs die verder niets met Mark Bitman te maken hebben.

Ik weet het, maar vind het fijne boeken. In ieder geval de dikke, die ik vooral gebruik als soort naslagwerk. En de dunne, die ik voor Kerst gekregen heb en waar gewoon lekkere recepten in staan. Ben dus heel benieuwd naar de snelle.

Offline Ed Raket

• **
  • 48
    • Hondenschool Doggz
« Reactie #77 Gepost op: 28 januari 2013, 10:00:00 »
Zooow... dat boek is i.d.d. dik zeg! ziet er wel handig uit dat er bij het recept van pitabrood meteen vullingen bij genoemd worden, verder denk ik dat ik hier wel plezier aan ga beleven  :D