Het filiaal op de Utrechtsestraat ken ik niet, maar op de Overtoom liggen ze enigszins verdekt opgesteld bij de groenten enzo. Heb je het wel nagevraagd bij een medewerker?
Ik heb het niet nagevraagd, maar ik hoef het ook niet na te vragen vind ik. Als ze het hebben moeten ze het goed presenteren, zo kun je je producten beter verkopen als winkel.
Waar heb jij winkelles gehad?
Les 1 is om alles zover mogelijk uit elkaar en zo onlogisch mogelijk neer te leggen, zodat klanten lekker omlopen vanalles zien wat ze in hun mandje gooien wat ze anders niet hadden gekocht.
Complimenten voor Marqt dus.
Bij Marqt liggen de producten absoluut niet uit elkaar. Het is op productgroep ingedeeld, zoals elke supermarkt. Ik was bij 2 vestigingen van hun geweest, indeling is goed. Ik heb niet gezegd dat Marqt een slechte presentatie had. Ik heb gezegd als ze een product hebben dan moeten ze het goed presenteren. Wat is onlogisch aan om in productgroepen (kaasafdeling, pasta/sauzen/mixen, brood/gebak, enz) te zetten. De enige verschil kan zijn dat bij de een de groente afdeling eerst komt en bij de ander de broodafdeling, om zo maar te noemen.
Jouw les 1 is immers de populaire producten achterin, of voor een supermarkt, de hoofdproducten achterin. Daarom ligt vaak de broodafdeling/groente afdeling als eerste in de supermarkt, Trouwens dit is logisch opgesteld. Maar mijn punt is, ik zag die product absoluut niet in de koelvak waar het thuis hoort (dit was bij de andere Marqt vestiging).
Les 2: als je producten hebt, moet de presentatie juist zijn. Waarom zou je een product waar het thuis hoort ergens anders plaatsen, het is net de brood dat op de broodafdeling hoort plaatsen bij de kaasafdeling om als voorbeeld op te noemen. Klanten moeten de weg kunnen vinden, en tegelijk de hele winkel zien. Op deze manier kunnen concumenten vergelijken en nog beetje nadenken.
Ik heb meer dan winkelles gehad, ondernemerschap. Het gaat immers om oa de juiste 4Cs en minimaal 7Ps (en nee 4Ps is te weinig)