Vegatopia Forum

Vega vlees wel of niet kruiden?

Vega vlees wel of niet kruiden?
« Gepost op: 24 oktober 2012, 18:05:02 »
Nu vroeg ik me af, kruiden jullie jullie vega vlees (dus vega als schnitzels, burgers etc etc) of bakken jullie dat ''gewoon'' en huppa klaar?
(want vis bestrooi je wel met peper en zout voor klaarmaken bijv)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vega vlees wel of niet kruiden?
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:39:07 »
Schnitzels, burgers etc. niet, wokstukjes wel.

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2012, 19:23:58 »
Er zitten al voldoende kruiden in de burgers e.d. Lijkt me niet nodig om verder te kruiden. Ik marineer de tempĆ©h en tofu wel, anders smaakt het nergens naar.  Het vega rul gehakt gaat meestal door de lasagne oid en ik maak altijd een saus met kruiden. Eigenlijk doe ik dus maar weinig met dat vegavlees  :P
Want a sugarcube?

Offline Dennis23

• 228
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:28:28 »
Ik gooi wel op bijvoorbeeld naturel vega-blokjes, wokstukjes (vleesvervanger) etc een extra mix/saus (uiteraard vegetarisch) erover heen. DIt combineer ik bijvoorbeeld met rijst of nasi of bami.

Maar over andere producten doe ik geen extra kruiden op, omdat het niet nodig is.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2012, 14:54:18 »
Ja zeker, ik eet het niet al te vaak maar als het op tafel komt voeg ik altijd kruiden, ketjap of jus toe, of doe er saus over, ik vind het anders echt niet lekker. Balletjes of burgers sudder ik in een jus, alles wat in shoarmabroodjes gaat wordt flink bestoven met shoarmakruiden, vegaburgers op brood krijgen een hele flinke schep saus en augurk erop, als ik iets bij een oosterse maaltijd doe gaat er ketjap en sambal bij. Ik vind die vego-dingen solo echt niet genoeg smaak hebben, met uitzondering van de worstjes.

Tofu vind ik trouwens erg lekker met alleen een beetje zout, knapperig gebakken, hoeft verder niets bij!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2012, 18:40:17 »
ik kruid het eigenlijk allemaal, natuurlijk het een meer (zaoals wokstukjes) dan het ander
maar ook burgers of schnitzels kruid ik... naar mijn smaakbeleving.. zijn ook bij burgers als je daar een klein beetje peper en zout opdoet voor t klaar maken zijn ze net wat lekkerder!
moeten jullie ook eens proberen en dan jullie smaakervaring geven??

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2012, 00:55:49 »
Ik hou niet van zout, dus dat zal er niet op gaan. Wat ik aan burgers eet zijn de groenteburgers van diverse merken, de pepersteaks van Quorn, de groenteballetjes, spicy falafelballetjes en falafelburgers van het Albert Heijn merk en tegenwoordig ook de gehaktballen van de Vegetarische slager. Gehaktballen sudder ik met een heleboel ingrediƫnten en spicy falafelballetjes eten we in een standaard ritueel met knoflooksaus, augurk en nog meer in een pitabroodje. De andere vleesvervangers kruiden we niet. Gepaneerd of met warme kaas erin eten we hier niet. Ik vind het altijd jammer als een vleesvervanger op zichzelf staat en zou daar niet zo snel voor kiezen. Liever heb ik de vleesvervanger ergens in verwerkt.
Groetjes, Antje