Vegatopia Forum

Groene gazpacho met avocado invriezen ?

Groene gazpacho met avocado invriezen ?
« Gepost op: 27 november 2011, 11:37:27 »
Ik wil de groene gazpacho met advocado maken, recept uit ' puur plantaardig'. Helaas zijn veel recepten voor 4 personen (of meer) en ook dit recept. Omdat er best weer heel wat ingrediƫnten nodig zijn en ik dus met weer halve dingen blijf zitten vraag ik me af of toevallig iemand als ervaring heeft met invriezen van de gazpacho (er gaat in o.a.: tuinerwten, avocado, paprika, lente-uitjes). Invriezen kan natuurlijk altijd maar is het daarna nog lekker ?
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Groene gazpacho met avocado invriezen ?
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2011, 14:58:17 »
Ik zou denken dat die avocado niet ingevroren wil worden. Maar dat geeft niet, want het restant daarvan eet je gewoon op een boterham, met flinke zwarte peper en eventueel met kaas.
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2011, 11:05:00 »
Avocado vriest goed in ivm het vetgehalte en is als guacamole praktisch alleen ingevroren bij de doorsnee horeca te vinden. Ik ken alleen het recept niet, dus of het lekker is geen idee.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2011, 14:24:39 »
Gatsie, dat klinkt echt heel slijmerig...
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2011, 22:16:12 »
Met het recept bedoelde ik overigens die gazpacho, niet de horecaguacamole die alleszins beter is dan dat groene snot uit een potje...
Sin chile, no tiene chiste!

« Reactie #5 Gepost op: 03 december 2011, 12:17:51 »
Ik hoorde weer van een kok dat het toch niet zo'n handig recept is om in te vriezen. Ik ga het proberen te maken voor 2 personen en de andere helften weer iets anders mee te maken.

Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)