Vegatopia Forum

Falende keukenapparatuur

Offline Christiaan

• 10.293
Falende keukenapparatuur
« Gepost op: 17 april 2011, 16:56:58 »
Heb ik net mijn waterkoker ontkalkt (met azijn), zie ik groene plekken op het element. En dat er op bepaalde plekken koper door de oppervlakte van het element komt.

Reden tot wegdoen?
« Laatst bewerkt op: 17 april 2011, 16:59:04 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

Re:Falende keukenapparatuur
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2011, 21:18:46 »
Koperen waterleidingen met groene oxidatie is ook nog steeds in huizen toegestaan, dus zolang je zeker weet dat je waterkoker niet van lood is gemaakt moet het op het gebied van gezondheid nog wel snor zitten. Maar ach, als je voor 2 euro bij de kringloopwinkel een andere kan bemachtigen moet dat het verdere buikgevoel ook makkelijk wat kunnen temperen.

« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2011, 21:23:53 »
Koperen waterleidingen met groene oxidatie is ook nog steeds in huizen toegestaan, dus zolang je zeker weet dat je waterkoker niet van lood is gemaakt moet het op het gebied van gezondheid nog wel snor zitten.

Zolang het tandartsen nog toegestaan wordt om je mond vol te plempen met amalgaam, zegt me dat niets over de veiligheid van dat spul.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2011, 21:34:02 »
Koperen waterleidingen met groene oxidatie is ook nog steeds in huizen toegestaan, dus zolang je zeker weet dat je waterkoker niet van lood is gemaakt moet het op het gebied van gezondheid nog wel snor zitten.

Zolang het tandartsen nog toegestaan wordt om je mond vol te plempen met amalgaam, zegt me dat niets over de veiligheid van dat spul.
Je bent er toch niet zo een die denkt dat omdat in almagaam kwik zit en kwik giftig is, almagaam net zo giftig is als kwik?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2012, 18:47:46 »
Laat ik het hier maar plaatsen.

Woensdag brandde de citruspers door met een flinke knal, een steekvlam en vervolgens omhoog kringelende rook en een stop die eruit geknald was. Geen perfect begin van de dag dus, maar je bent wel meteen wakker  ;)
Goed, er moet dus een nieuwe pers komen. Vraag: heeft iemand ervaring met zo'n ding waar je je glas onder kan zetten? En is dat handiger dan wanneer het gewoon in zo'n opvangkan komt, bijv. omdat het afwas scheelt?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.