Vegatopia Forum

Rondeeleieren

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rondeeleieren
« Reactie #20 Gepost op: 06 februari 2011, 15:17:31 »
Wat is er precies biologisch-dynamisch aan kippeneieren? De snavels worden er bij biologische kippen ook niet afgehaald, ze kunnen naar buiten en deze kunnen ook een stofbad nemen. Hebben biologisch-dynamische kippen meer ruimte?

Zie hier: http://www.vegatopia.com/vega/actueel/food-facts/10908-welk-ei-hoort-er-echt-bij-op-zoek-naar-het-kipvriendelijkste-ei

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #21 Gepost op: 06 februari 2011, 16:25:19 »
Wat is er precies biologisch-dynamisch aan kippeneieren? De snavels worden er bij biologische kippen ook niet afgehaald, ze kunnen naar buiten en deze kunnen ook een stofbad nemen. Hebben biologisch-dynamische kippen meer ruimte?
Er zitten hanen bij de kippen, verder heb ik nooit een duidelijk verschil met gewoon biologisch kunnen vinden. Misschien dat er nog wel meer verschillen zijn, maar ik heb het niet kunnen vinden.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #22 Gepost op: 06 februari 2011, 16:41:32 »
En bij biologisch-dynamische landbouw worden stukken koe in de grond gestopt.
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #23 Gepost op: 06 februari 2011, 16:42:55 »
Huh?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #24 Gepost op: 06 februari 2011, 17:03:13 »
Jup. Rudolf Steiner had heel interessante ideeën over 'preparaten'.
Ik citeer wikipedia:
Citaat
Naast organische bemesting wordt er met preparaten gewerkt om de levenskracht van de producten te ondersteunen. Hiermee wordt beoogd door de invloed vanuit de kosmos door de planeten een positievere invloed uit te oefenen op de groei van gewassen.

Een voorbeeld van dergelijke preparaten is "preparaat 500": in het najaar worden koehoorns met koemest gevuld en op de akker (40 tot 60 centimeter diep) ingraven. De koehoorn verzamelt volgens de biologisch dynamische landbouwer allerlei astrale en etherische krachten uit de kosmos. In het voorjaar wordt de mest weer opgegraven en in water verdund, waarbij afwisselend linksom en rechtsom geroerd moet worden met een korte tussenpose. Vervolgens kan het preparaat gebruikt worden als bijzondere bemesting.
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #25 Gepost op: 07 februari 2011, 23:35:32 »
Ik heb er een keer een linkje ergens over gezien. Ik geloof dat er verplicht een haan bij zit en niet te grote groepjes hennen. En natuurlijk buiten en grotere lap grond met struikjes en plekken voor zandkuilen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Enelya

• **
  • 30
« Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2011, 10:59:12 »
Die zullen wel maïs gevoerd krijgen die bij volle maan is geoogst oid.

;D