Ik kom heel graag en vaak in Lunchbox, aan het Stadsschouwburg.
Ze hebben er een grote variatie aan lekkere gerechten (zowel pasta als slaatjes als burgers als mezze-schotel voor twee als wok als stoofpotjes als ...).
Aangezien de eigenaar
(s?) zelf vegetariër is
(zijn), krijg je elk gerecht met veel plezier vegetarisch gemaakt, als je dat vraagt (vb. als je het ontbijtbuffet neemt -wat overigens ZALIG is- geven ze je dan kazen/... ipv ham/...).
Er is trouwens veganistisch ijs beschikbaar (vanille, choco en kokosnoot) en ze hebben een grote keuze aan verse sapjes (mmmm) (ananas-bosbes-appelsien-bieten-met gember erbij-...).
Bovendien hebben ze een supervriendelijke bediening en omdat je aan de Stadsschouwburg zit, kom je er wel eens bekend volk tegen.
Een echte aanrader!!
Je herkent het restaurant heel goed doordat het helemaal groen geschilderd is aan de buitenkant.
Het is ongeveer maar een 20 minuutjes stappen van aan het centraal station, Lunchbox ligt daarbij heel dicht bij de Meir.
(voor meer info, vraag maar
Ze zouden ook een website hebben).
Edit: ze hebben superlekkere mojito's en een ruime keuze aan bieren en andere dranken. Dus zeker interessant om bij te praten
De prijzen zijn er trouwens heel goed! Alle gerechten tussen de 8 en 18 euro.
(als je vriendinnen niet vege zijn, vinden ze er zelfs 'goede' vleesgrechten terug, volgens mijn vriend zijn ze toch om je vingers af te likken - hij is altijd jaloers als ik er zonder hem ga eten
-)
Aanrader: Sapje van de dag en Vegetarische wok (die je in een pan krijgt!), of ensalade de la casa (met geitenkaas op een geroosterd boterhammetje en pijnboompitjes).