Vegatopia Forum

Herberg het Volle Leven - Appelscha

Strandloper

Herberg het Volle Leven - Appelscha
« Gepost op: 30 juli 2006, 21:27:23 »
Lang niet geweest hier. Hallo Allemaal. Weer terug omdat ik even kwijt wil dat we dit weekend geweldig gegeten hebben bij Herberg het Volle Leven in Appelscha. Eigenaresse en Kok Yt presenteerde de twee avonden die wij er waren fantastische culinaire hoogstandjes. Puur vegetarisch met biologische ingrediënten die deels uit eigen tuin kwamen. De herberg ligt een eindje buiten het dorp, het is een oude boerderij die prachtig gelegen is aan de rand van het Drents-Friesche woud. Een absolute aanrader. Ook onze twee honden waren welkom. Ik zag dat Het Volle leven in de restaurantgids door enkelen als zeer slecht beoordeeld is; kan me absoluut niet voorstellen hoe iemand daar bij komt!

mirrie

Re:Herberg het Volle Leven - Appelscha
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2006, 18:09:07 »
Afgelopen weekend gegeten in Appelscha in Het Volle Leven. Zalig! En ook een leuk restaurant. Een aanrader!

Kiwi

« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2008, 19:42:15 »
Dit weekend waren we in Herberg Het Volle Leven in Appelscha (van de voormalige eigenares van De Kop van 't Land in Dordrecht). Een heerlijk rustige omgeving, mooi bos (Nationaal Park het Drents-Friese Wold) en natuurlijk.... superlekker vegetarisch, eten! Ze verbouwen heel veel zelf, en zoveel mogelijk van de ingrediënten is biologisch. Er is een dagmenu voor de gasten; altijd 3 gangen met een amuse. Borden worden echt schitterend opgemaakt, vaak m.b.v. eetbare bloemen e.d. Genieten, genieten, genieten dus!

Wat we aten:
Vrijdag als amuse: soep van zeekraal. Verrassend romig, erg lekker
Voorgerecht: tempura van bloemkool en oesterzwam, op een wakamesalade met een tahinsausje. Grof bruinbrood met een smeerseltje van ik denk zongedroogde tomaatjes met waterkers erbij.
Hoofdgerecht: een bladerdeegpakketje met roodlof, rookkaas, walnoten en appel. Schaaltje patat en schaaltje rauwkostsalade erbij.
Nagerecht: bosbessenyoghurtijs en een amandel-maanzaadmuffin met een vijgensaus.

Zaterdag, als amuse: minisalade capresa (tomaat, basilicum, mozzarella).
Voor: carpaccio van gele (!) biet met mierikswortelcrème, olijven, kappertjes, pijnboompitjes en geraspte parmezaan. Wederom brood met een smeerseltje erbij.
Hoofd: moussaka met diverse groenten en spelt en bosbes. Erbij weer patatjes en rauwkost.
Na: schuimgebak met een hart van witte chocolade met steranijs en een sinaasappelsaus.

Bij het ontbijt: vers geperste sinaasappelsap, een bakje met yoghurt, muesli, honing, kiwi, appel en banaan, lekkere grove broodjes met als beleg kaas, geitenkaas, twee soorten jam, hagelslag, gekookt ei en koffie of thee naar keuze.

Zeker voor herhaling vatbaar! :hungry:
« Laatst bewerkt op: 21 september 2008, 20:07:59 door Kiwi »

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2008, 19:51:52 »
Nou woon ik er zó dicht bij, en nooit geweest... toch eens heen binnenkort met een overnachting erbij, lekker wandelen de dag erna. Ik zal het weer eens in gedachten houden!  :D

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2008, 17:52:11 »
Ik vind dat Kiwi haar huwelijk met vele zintuigelijke genoegens en met veel smaak begonnen is en wens haar nog meer geluk en genot in de toekomst.
Appelscha noteer ik ook als een toekomstige place to dine and wine.

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #5 Gepost op: 07 november 2008, 19:38:45 »
Dit weekend waren we in Herberg Het Volle Leven in Appelscha

Wij gaan over een week een weekendje naar 'Het Volle Leven' toe! Ik had Kiwi's enthousiaste verhaal onthouden en wij zijn heeel erg aan een weekend in het bos toe, dus ik heb gebeld en geboekt. Ben benieuwd!

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #6 Gepost op: 07 november 2008, 19:53:01 »

Wij gaan over een week een weekendje naar 'Het Volle Leven' toe! Ik had Kiwi's enthousiaste verhaal onthouden en wij zijn heeel erg aan een weekend in het bos toe, dus ik heb gebeld en geboekt. Ben benieuwd!

Wij gaan eerste kerstdag mét 7-gangenmenu! (Het is nog een verrassing voor mijn vriend maar die leest hier toch niet)

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #7 Gepost op: 01 december 2008, 12:28:52 »

Het is al weer even geleden dat we er waren, 'Het Volle Leven' is wat mij betreft een aanrader. Ik heb heerlijk gegeten en ik heb het allemaal onthouden:

Bloemkoolsoep
Tempura van asperge en venkel op een bedje van mihoen en zeewier
Pasta met kaassaus (van een speciale kaas waar ik de naam niet meer van weet) met spinaziebeignets en wortel
Pruimentaart

Risottokroketje met saffraan, parmezaan
Bietencarpaccio met kappertjes, bosui, olijf, parmezaan en mierikswortelcrème
Moussaka met spelt, blauwe bes (!), aubergine (en de gebruikelijke aardappel)
Schuimrol met chocolademousse en sinaasappelsaus

Het ontbijt was ook erg lekker, goed verzorgd! We hebben er ook lekker geslapen en je loopt er zo het bos in, dus het was een erg fijn weekend.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #8 Gepost op: 26 december 2008, 14:26:31 »
Gisteren ons laten laven in herberg het Volle Leven in Appelscha. 's Middags om een uur of 3 aangekomen, nog een uurtje gewandeld en daarna lekker naar binnen en een wijntje gedronken voor het eten. Er stond een 8 gangendiner gepland, wat voor alle gasten (ca. 24 totaal) collectief om 18 uur zou beginnen. Nou het viel beslist niet tegen:

tarte tatin van pastinaak met crème van cabrales

*

wonton nestje gevuld met div. groenten, gemarineerde shiitake

*

soep van topinamboer met porcini

*

gefrituurde courgettebloem, gevuld met scamorza en walnoot op een bedje van gemarineerde rode kool

*

spoom van wortel-sinaasappel met limoncello

*

taartje van polenta met bonenpuree, spruitjes met amandelen en truffelsaus

*

grand dessert van huisgemaakte heerlijkheden

*

koffie met bonbons

Daarna nog even geborreld en detrap opgekropen naar onze slaapkamer. Vanmorgen stond er weer een uitgebreid ontbijt klaar. Na het krabben van de auto zijn we een stukje verderop in het Drents Friese Wold gaan wandelen en rond een uur of 1 waren we weer thuis. Lekker zo dichtbij, en zeker voor herhaling vatbaar (en bovendien zeer aan te raden!)