Vegatopia Forum

Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #60 Gepost op: 30 januari 2010, 11:12:00 »
Gevonden in Marokko. ;D Alleen was ik toen nog veganist en at hij nog vlees. Twee weken nadat we weer in Nederland waren bleek dat hij het toch wel erg lastig vond om voor me te koken en met me uit eten te gaan, dus hij stelde een compromis voor; als ik weer vegetarisch zou gaan eten zou hij dat ook doen. Een snel rekensommetje leerde me dat we hiermee per saldo meer dierenlevens zouden besparen, dus sindsdien zijn we beiden vegetariër. Ik heb er in het begin best wel moeite mee gehad om weer zuivel en eieren te 'moeten' eten, het was voor mij zwaarder dan het voor hem was om geen vlees meer te eten. Er komt hier trouwens (op zo nu en dan wat kaas na) nog steeds geen zuivel in huis, en ook eieren eten we zelden. We eten gemiddeld denk ik 5 of 6 dagen per week veganistisch en 1 of 2 dagen vegetarisch. Als we bij familie zijn of uit eten gaan eten we vegetarisch. En dat bevalt me eigenlijk wel, dat niet meer zo obsessief 'moeten' vermijden van dierlijke ingrediënten. :)

Dat tiengangendiner was trouwens hier. :)

Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #61 Gepost op: 30 januari 2010, 11:51:51 »
Dat is geen houding. Ik krijg de bibbers van die grill-toestanden en van mensen die voor mijn neus kadavers naarbinnen werken. Dat verpest mijn eetlust.  Een doorsnee vleeseter kan denk ik ook niet prettig eten als er tegenover hem een kannibaal mensenvlees zit te eten. Dat is de enige vergelijking die ik kan verzinnen om duidelijk te maken dat het toch echt weerzin is om in het bijzijn van vleesetende mensen te moeten eten.

Verschil is dat een vleeseter nooit met een familiedineer met een kannibaal wordt geconfronteerd, terwijl vleeseters rijkelijk zijn vertegenwoordigd onder familie, vrienden, collega's en kennissen.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2010, 19:10:37 door Sander »

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #62 Gepost op: 30 januari 2010, 12:17:41 »
Ik ga ook naar Marokko!
Leuke tent trouwens, ik ga hem onthouden, Kiwi!

Bat

Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #63 Gepost op: 30 januari 2010, 12:55:27 »
ziet er idd leuk/chiq uit, de prijs trouwens ook.

marokkanen kunnen toch ook wel goed vegetarisch koken?of zijn de meeste gerechten daar met vlees?

Kiwi

Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #64 Gepost op: 30 januari 2010, 13:17:08 »
Kiwilief is geen Marokkaan hoor, maar een onvervalste Tukker. ;D
Mij viel het eten in Marokko een beetje tegen. Er is overal wel iets vegetarisch te krijgen, maar er zit niet veel variatie in: na elke dag couscous met groenten en tajine met groenten en/of kikkererwten wil je ook wel eens een keer wat anders. Of ik had me er teveel van voorgesteld na een reis door Jordanië, want daar was gewoon veel meer keuze in vegetarische gerechten.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #65 Gepost op: 30 januari 2010, 14:55:48 »
Kiwilief is geen Marokkaan hoor, maar een onvervalste Tukker. ;D
Exooootisch, hoor  8).

En, Kiwi, heb je al een waardering gegeven?
Gemüse ist mein Fleisch

Kiwi

Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #66 Gepost op: 30 januari 2010, 15:27:33 »
Natuuurlijk! :yes:

Offline V

Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #67 Gepost op: 02 februari 2010, 12:14:23 »
... dat het van goede manieren en beschaving getuigt om rekening te houden met vegetariers :)

..of anders maar met dieren, want daar gaat het toch om?

Vleeseters zien je al gauw als extremist of terrorist, terwijl je er gewoon voorstander van bent op een normale manier met dieren om te gaan en ze dus niet opeet. Als je naast een buitenlander in de bus gaat zitten ben je toch ook niet gelijk een mensenrechtenactivist?


Denk eens na hoe jij zelf naar vleeseters kijkt... Je wil er zelfs niet mee aan tafel zitten...

Je legt inderdaad zo je vrienden (als je ze überhaupt nog hebt) zo'n enorme last op hun schouders. En niet uit gezondheidsoogpunt maar puur uit idealisme. Ik weet 1 ding en dat is dat ik jou niet in huis zou willen hebben met een etentje ook al heb ik vegetarisch gekookt.

Overigens is de wereld ook scheef verdeeld. Ik geef bijles aan voornamelijk Turkse gezinnen, maar ik loop toch op kisten, dús ik ben racist.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #68 Gepost op: 02 februari 2010, 22:44:26 »
Hoe zou jij het vinden als je lekker aan je (inderdaad, onnodige) pepernoten zat en mensen je vroegen of je, vanwege de geur of het optische, geen pepernoten wilde eten tijdens sinterklaas, want het is toch niet nodig?

Ik snap je punt, maar een beetje rekening houden met iemand vind ik wel ok. In jouw geval, zou ik geen lekkere dingen voor je neus gaan zitten eten bijvoorbeeld. En als iemand iets heel erg vindt stinken, dan zou ik daar wel rekening mee houden. Alleen het ligt eraan hoe. Als iemand mij grof zou gaan beledigen omdat ik iets at wat hij niet wilde eten/ruiken, dan zou mijn bereidheid om daar rekening mee te houden al snel verdwijnen.

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #69 Gepost op: 02 februari 2010, 23:14:02 »

Denk eens na hoe jij zelf naar vleeseters kijkt... Je wil er zelfs niet mee aan tafel zitten...


Liever niet nee.. Ik wil er best mee aan tafel zitten maar zij bederven mijn eetlust, omdat ik hun eetgewoonten barbaars en vies vindt. Dat is heus geen idealisme of aanstellerij.

Offline Edda

  • ***
  • 159
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #70 Gepost op: 10 februari 2010, 13:01:29 »
sja....naar mijn mening vrij simpel dit...
jammer dan voor de walgende vleesloze collega, maar dit zijn nu eenmaal dingen waar je mee te maken krijgt.
"deal with it"   ik zou als vleesetende collega best rekening willen houden met mijn vleesloze collega door geen meurende dingen te eten op het kantoortje of een bak spare ribs om maar een voorbeeld te noemen
, maar een boterham met boterhammenworst oid... daar  zou ik niet telkens weer een mededeling voor willen doen .
rekening houden met is prima, maar overdrijven kan ook

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #71 Gepost op: 26 september 2010, 20:44:44 »
collegaś mogen van mij best een boterhammetje met worst eten..geen last van hoor... als ze ook maar niet vies naar mijn boterhammen gaan kijken... moest trouwens vroeger altijd erg lachen om een vega-collega die dan ineens riep... Aaaaaaaaaaah een beest op je brood!! als er iemand vlees op brood had, haha