Vegatopia Forum

Kerst: weet jij al wat je maakt?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Kerst: weet jij al wat je maakt?
« Reactie #80 Gepost op: 24 december 2008, 16:15:01 »
Vanaaf in ieder geval aardappelgratin (al weet ik niet zeker of ik zelf de aardappels durf te snijden, de mandoline heeft écht indruk gemaakt!) en toe peren tarte tatin.

Morgen maak ik het Georgische kerstmenu voor L en mijn ouders. Alleen een ander toetje, waarschijnlijk sinaasappelplakken met sinaasappel-yoghurtijs en misschien nog kerstige (stervormige) sinaasappelkoekjes.

KDII eet ik bij mijn ouders, of niet, en in dat laatste geval wordt het geroosterde pompoen, aardappel en aardpeer met geitenkaas.
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #81 Gepost op: 24 december 2008, 19:20:40 »
Niks.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #82 Gepost op: 24 december 2008, 19:51:22 »
Tweede kerstdag kaasfondue met om erin te dippen: gemarineerde kastanjechampignons,
Wij gaan zaterdag kaasfonduen, dus ik ben wel benieuwd naar die marinade.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #83 Gepost op: 25 december 2008, 21:49:26 »
Alleen een ander toetje, waarschijnlijk sinaasappelplakken met sinaasappel-yoghurtijs en misschien nog kerstige (stervormige) sinaasappelkoekjes.

Ik heb nog steeds af en toe ruzie met de ijsmasjien (hij moet maar eens naar huis) dus het yoghurtsinaasappelijs was lekker maar niet echt bolletjesvormbaar. De koekjes daarentegen, waren cool gelukte sinaasappeltuiles, inclusief gebogen zijn!
This is between me and the vegetable!

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #84 Gepost op: 25 december 2008, 22:26:28 »
1e Kerstdag - Vegetarisch gourmet
2e Kerstdag - Peen en uien
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 26 december 2008, 11:10:32 »
Wij aten een stuk of 8 gangen, en uiteindelijk had ik nog steeds honger.

Reden daarvoor was dat mijn tante (die de maaltijd samen met haar vriend verzorgde dit jaar) steeds de 'vullende' voedselelementen (hier was dat dus vlees, maar vooral vis) wegliet zodat er voor mij enkel groenten overbleven. Nochtans kookt mijn tante vaak vegetarisch en is ze heel erg op de hoogte van alle mogelijke vegetarische dingen. Een kleine teleurstelling, die ik natuurlijk niet liet merken, het was kerstmis).

Ze maakte o.a. tomate-crevette (met garnalen dus), voor mij had ze de tomaat heel mooi in plakjes gesneden en er wat olijfolie over gegoten. Toen iedereen een vol bord kreeg met een combo van lychee en iets van vis, kregen vriend en ik (vriend eet niets wat uit de zee komt - niet uit overtuiging ofzo, hij is er gewoon vies van) taco's met avocado tussen en een zelfgemaakte guacamole. Helaas waren de taco's opgewarmd in de micro, zodat ze hard en onknapperig waren. En warme avocado .. Brr.

Geen succes dus.