Vegatopia Forum

Vis uit kom in vijver

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

leoniexie

Vis uit kom in vijver
« Gepost op: 12 juni 2008, 09:09:48 »
Vraagje:

Er zat een vis in een hele kleine kom op mijn werk en dat ging me aan het hart. Ik heb hem in overleg mee mogen nemen en heb hem in mijn vijver gedaan. Eerst langzaam wennen natuurlijk en nu ziet hij er blij uit, voor zover dat kan bij een vis. Er zaten al vijf vissen in de vijver, iets grotere goudvissen en hij is nog een kleintje. Nu stond ik gisteren te kijken en ik zie dat ze hem niet echt in de groep opnemen. Is dit erg? Zou ik hem uit de vijver moeten halen? of zou hij toch zo gelukkig zijn.

Ik ben nogal een overgevoelige dierenvriend dus als iemand mij kan helpen met mijn zorgen graag... :)

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vis uit kom in vijver
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2008, 09:29:04 »
Geen idee of het erg is dat hij 'opgenomen wordt' in de groep, maar gek dat je dit nu net post, ik heb mijn visje ook gisteren in de vijver van mijn grootouders gedaan. Hij was meteen weg. En zal het vast naar zijn zin hebben.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vis uit kom in vijver
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2008, 15:38:15 »
Ik heb bij de vissen van mijn ouders nog nooit een groepsgevoel ontdekt. Ja, samenscholen rond etenstijd, maar da's het enige.
En op het moment dat mijn vis dat snapte, zat 'ie erbij.

Hij is nu ongeveer dubbel zo lang en drie keer zo dik geworden dan toen wanneer hij in een kommetje zat en is veel dieper van kleur geworden. Ik denk dat 'ie het naar zijn zin heeft!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid