Vegatopia Forum

(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rjhoukema

(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Gepost op: 29 april 2008, 09:38:27 »
Beste mensen! Ik ben bezig met het organiseren van een vegetarische BBQ waar veel bekende mensen zullen komen, onder andere tweede kamer leden & onze vegetarische vice-premier Wouter Bos. Om het geheel een betere uitstraling te geven ben ik opzoek naar een goede - en liefst ook bekende - topkok die lekker vegetarisch koken hoog in het vaandel heeft staan. Andy McDonald & Jamie Oliver kunnen helaas niet... Hebben jullie misschien suggesties?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2008, 12:19:26 »
Erik van Veluwen?

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2008, 12:44:13 »
Die draaft al overal op. Bovendien heeft hij in zijn restaurant niet eens standaard iets vegetarisch op de kaart.

Rudolf van Veen? Denk je misschien in 1e instantie niet aan, maar in zijn laatste serie besteedde hij veel aandacht aan vegetarische gerechten.

Iemand van de keten maoz? Die chef is dan wel niet bekend, maar Maoz wel.

Jonnie Boer zal zich er wel niet voor lenen. Een souschef van Jonnie Boer? iemand van restaurant De Kas?
« Laatst bewerkt op: 29 april 2008, 12:45:03 door Selly »
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.356
  • Geslacht: Man
Re:(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2008, 13:24:22 »
Als het een Vlaming mag zijn, is Frank Fol uitermate geschikt. Is een echte groentenkok, weet veel van BBQ, had vroeger toprestaurant in Leuven, heeft groentensausen ontworpen voor Delhaize.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2008, 14:07:45 »
En die leuke Belgische kok die ook wat van de Australische vegetarische keuken weet (Australie is bbq land toch)?  Hij was ooit op de belgische vday. Philippe Van den Bulck dus.
Of Pierre Wind?
Wordt Vegatopia ook uitgenodigd om te komen proeven trouwens? Misschien is er wel een redacteur van Koken & Zo die een kijkje wil komen nemen?
« Laatst bewerkt op: 29 april 2008, 14:08:30 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Reactie #5 Gepost op: 07 mei 2008, 10:41:30 »
Jaaaa, Pierre Wind! Een hele goede, Selly! Niet dat hij nou zo vega is, maar hij is wél heel crea, dus dat komt vast wel goed!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Reactie #6 Gepost op: 07 mei 2008, 11:40:55 »
het zou wel sympathiek zijn als RJ Houkema nog iets van zich liet horen
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.356
  • Geslacht: Man
Re:(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2008, 22:43:38 »
Ik ben het met Selly eens: het gebeurt nogal eens dat iemand op deze site een vraag dropt en sommigen zich dan de moeite doen daarop te antwoorden, maar enige reactie uitblijft.
Was de vragensteller een spookbezoeker, is hij onverwacht geëmigreerd, of heeft hij de suggesties dankbaar maar zonder dank uit te spreken aanvaard, god mag het weten. Het zou van enige beleefdheid getuigen een kort antwoord te geven wat met de suggesties gedaan is, of niet. (Ik refereer hier o.a naar de draad Zwolle en Luik.)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2008, 11:33:50 »
Ja, het is niet leuk. Maar ook wel forum-eigen. Maar misschien laat hij wel wat van zich horen nog, maar niet iedereen leest zo regelmatig als bijvoorbeeld jij en ik.
En als hij niks laat horen en de volgende keer weer met een vraag komt dan zal ie vermoedelijk nul op het rekest krijgen.

Schouders ophalen en weer lekker doorgaan.  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:(Bekende) vegetarische topkok voor vegetarische BBQ?
« Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2008, 11:48:10 »
Ja maar hij is van Milieudefensie en vraagt het uit dien hoofde. Als het een individu is, maakt t me weinig uit, maar als je namens een organisatie spreekt is t wel zo representatief om nog even iets van je te laten horen.
,,,,فلافل