Vegatopia Forum

Burger King onvriendelijk voor vegetariers

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dambuster

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #20 Gepost op: 02 april 2007, 11:51:17 »
Op het vliegveld van Liverpool heb ik een fantastische vegaburger gegeten bij de Burgerking.

Uiteraard een e-mail verstuurd aan Burgerking nederland via de website met de vraag of ze ooit van plan zijn deze burger in nederland op het menu te zetten, maar nooit een reactie op gekregen. Burgerking wil dus niets te maken hebben met vegetariers.

Nouja.. dan niet.  Lang leve de Mc Donalds  ;)

Ineke

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #21 Gepost op: 02 april 2007, 14:00:48 »
Gewoon allemaal e-mails sturen en vragen of er vegetarische producten op het menu kunnen, misschien kan een vereniging voor vegetariërs of veganisten een e-mail actie starten.

theitje

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #22 Gepost op: 14 april 2007, 18:58:49 »
en dan die reclame waar de boer die drie koeien omduuwt...  :-\

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #23 Gepost op: 14 april 2007, 23:52:11 »
Uiteraard een e-mail verstuurd aan Burgerking nederland via de website met de vraag of ze ooit van plan zijn deze burger in nederland op het menu te zetten, maar nooit een reactie op gekregen. Burgerking wil dus niets te maken hebben met vegetariers.

Destijds ben ik iedere keer netjes terug gemaild anders...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #24 Gepost op: 15 april 2007, 11:20:28 »
Vegetariers zouden ook helemaal niet de Burger King in moeten gaan! Zoals ik al eerder opmerkte bij de draad over Mac Donalds: als je daar je geld uitgeeft, ook al is het maar aan wat frietjes en een vegaburger, dan support je de massamoorden die in naam van Burger King / Mac worden gedaan...

Ineke

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #25 Gepost op: 15 april 2007, 13:41:58 »
Het is vraag en aanbod, als mensen vegetarische producten willen dan verkopen dan leveren ze vegetarische  producten als je er geen koopt gaan ze gewoon door met vlees, dat geldt überhaubt best wel voor alle producten, er wordt geproduceerd wat de klant vraagt. ik geloof niet dat die eettenten als overtuiging hebben dat ze graag alleen vlees willen verkopen, ze hebben vaak alleen de ervaring dat er bijna geen vegetarisch/veganistische producten verkocht worden, en dan geven ze het maar op, omdat ze het dan gewoon weg moeten gooien.

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #26 Gepost op: 16 april 2007, 10:54:01 »
Burger King zit volgens mij toch eigenlijk alleen in de grote steden i.e. waar voor vegetariërs genoeg lekkers te krijgen is.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Jegroentje

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #27 Gepost op: 14 mei 2007, 10:30:02 »
In de UK pak ik wel eens die "kids menu" met veggie burger. Is veel beter dan die van McDreck, die vind ik echt niet weg te krijgen (zelfs niet met een halve liter koolzuur).

ufo

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #28 Gepost op: 14 mei 2007, 23:00:50 »
Ik ga sowieso niet graag in van die megaeettenten eten.. Liever in een gezellig frituurtje, waar ze hier meestal ook iets lekkers vegi hebben.

Maar, er zou overal wel IETS vegetarisch te verkrijgen moeten zijn.

hate to burst your bubble maar in welk vet denk je dat ze je vega snack frituren bij die gezellige frituur van je? Ik zet €50 in op het vet waar al de hele dag frikandellen en andere vleessnacks in worden gefrituurd.

dan prefereer ik toch de mac, waar ze strikte regels over dat soort dingen hebben, niet omdat ze zo lief zijn, maar omdat die gasten geen lawsuits willen. Dat schikt mij overigens prima, gemak dient de mens.

Wij vegetariërs kunnen wel allemaal gaan lopen protesteren dat zo'n Micky D's en Burger King foute etablissementen zijn waar wij onze neus voor ophalen, maar dat vind ik geen antwoord op de vraag.

Het gaat hier gewoon om: Waarom hebben Mc Donalds en Burger King in Nederland geen fatsoenlijke alternatieven voor vegetariërs waar dat in het buitenland vaak nou juist VEEL beter is geregeld?

de vele reacties daarop van "ik ga daar toch nooit heen" vind ik persoonlijk wat nutteloos.

that's my 2¢

P.S. ik was laatst in een Hamburger tent in Berlijn en daar hadden ze wel vijf vegetarische burgers in het assortiment, de een nog lekkerder dan de andere.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #29 Gepost op: 20 mei 2007, 23:20:44 »
Ik was vandaag bij een Burgerking langs een snelweg in Duitsland, en daar bleken ze geen countryburger meer te hebben :( Wel een Whopper veggie, dus nam ik die maar. Het bleek een burger zonder burger. Die was goed weg te krijgen, maar toch, een burger in het midden was fijn geweest.

Mloes

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #30 Gepost op: 21 mei 2007, 16:13:10 »
ik heb een paar weken terug de BK gemailt
en toen kreeg ik de reactie dat ze me bedankten voor het meedenken en dat ze er iets mee gingen doen....

in nijmegen hebben geen veggieburger
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2007, 16:13:25 door Mloes »

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #31 Gepost op: 26 mei 2007, 00:19:41 »
Sommige mensen schrijven hier over Mc Donalds en het feit dat ze secuur zijn. Maar.... tegenwoordg stelt Mc Donalds op hun site dat geen enkel product vegetarisch is. De laatste Groenteburger voor mij is al een half jaartje terug.

Mc Exit :(

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #32 Gepost op: 27 mei 2007, 14:33:22 »
Ik was vandaag bij een Burgerking langs een snelweg in Duitsland, en daar bleken ze geen countryburger meer te hebben :( Wel een Whopper veggie, dus nam ik die maar. Het bleek een burger zonder burger. Die was goed weg te krijgen, maar toch, een burger in het midden was fijn geweest.

Huh? Had je dan alleen sla en tomaat ertussen of hoe ging dat? Waren ze die burger dan niet vergeten ofzo?
,,,,فلافل

heidi

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #33 Gepost op: 19 juni 2007, 22:05:31 »
Burger King is niet alleen slecht voor dieren, maar ook voor het milieu. Moet je eens indenken hoeveel afval burger king produceert! Alles zit in papier verpakt zodat ze niks af hoeven te wassen, maar al dat afval dat gaat niet zomaar weer weg!
Ik koop niks meer bij de buger king.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #34 Gepost op: 15 maart 2008, 18:41:34 »
Ik was vandaag met vrienden in Duitsland en we stopten bij een Burger King langs de snelweg voor een saitaire stop en wat te eten: alhoewel niet op de kaart hadden ze wel de countryburger.  :)