Vegatopia Forum

Jij vegetariër, je kinderen niet?

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #60 Gepost op: 20 oktober 2009, 12:17:43 »
Ik denk dat vooral gezond verstand belangrijk is.
Bij zuivel wordt het misschien niet goed opgenomen voor die reden, bij groenten voor andere redenen... Uiteindelijk zal het wel in orde komen als je genoeg afwisseld, denk ik :)

Jazzz

Re:Jij vegetariër, je kinderen niet?
« Reactie #61 Gepost op: 03 november 2009, 14:09:06 »
Hallo Sybine,

Ik ben zelf ongeveer 20 jaar vegetariër, maar mijn kinderen niet.
Van mij mogen ze dus kiezen of ze wel of niet vegetariër zijn, maar ik heb ze wel uitgelegd dat ik ze alleen vegetarische producten geef, omdat ik wel vegetariër ben. Als ze van anderen nietvegetarisch eten en drinken krijgen, mogen ze daar zelf voor kiezen, maar ik zal het nooit voor ze bereiden en dat snappen ze.
Iedereen heeft het recht om te kiezen om wel of niet vegetariër te zijn.
Waarom bereid je een boterham met kookworst voor je zoon als je er eigenlijk niet achter het eten van kookworst staat ? Inderdaad hij mag er zelf voor kiezen om het te eten, maar je kunt toch aan je kinderen uitleggen dat jij niet achter het eten van vlees staat en het daarom niet bereidt, maar dat ze wel vrij zijn om kiezen of ze wel of geen vlees willen ? Mijn kinderen snappen het gelukkig. Thuis eten ze alleen vegetarische producten, maar als ze ergens anders zijn, ook nietvegetarische producten wat ze van anderen krijgen. Ik vind dat je jezelf in niet zo hoeft weg te cijferen, maar het is natuurlijk aan jou waar je voor kiest. Dit is gewoon mijn persoonlijke mening. Net zoals jij respecteert dat je man en kinderen vlees eten, zouden zij ook jou kunnen respecteren dat jij dat niet wil eten en ook niet wil bereiden.

Groetjes, Lori