Hallo lieve mensen!
Mijn vegetarische papa is vandaag naar de dokter geweest na dagen van koorts, pijn op de borst, veel hoesten, slapeloosheid en vermoeidheid, en het is gebleken dat hij best een flinke longontsteking is opgelopen.
Omdat de schat -toch- bij mijn uitvoering van het schooltoneel aanwezig wil zijn, en zich vreselijk voelde dat hij vandaag niet bij een belangrijke presentatie van school kon zijn, heeft hij besloten om binnekort met het hele gezin (m'n zus is op kamers dus die zien we helaas niet zo vaak >: ) gezellig naar de bioscoop te gaan om Alice in Wonderland te gaan kijken.
Dit vond ik nou zo lief, dat ik heel graag iets terug wou doen. Daarom had ik het idee om komende zaterdag een mild gerecht voor hem klaar te maken (boodschapjes kan ik na m'n werk mooi doen
), om toch mijn waardering een beetje te laten zien. Hij is volgens mij veel meer waard, maar dit is op het moment het enige dat ik kan klaarspelen >:
Alleen heb ik een probleempje: Ik ben niet zo'n geweldige kok, en heb ook niet zo'n verstand van verschillende keukens (qua nationaliteit, e.d.), dus vroeg ik me af of de mensen hier misschien een redelijk gemakkelijke maar lekkere suggestie voor mij hadden =) We eten bijna dagelijks aardappeltjes/aardappelpannetjes, dus graag iets anders dan dat.
Paar kleine eisjes:
- Papa is allergisch voor uien, dus dat mag er of niet in zitten of weglaatbaar/vervangbaar zijn
- Niet te pittig gekruid, zijn medicijnen zijn nogal heftig, dus iets dat een beetje licht verteerbaar is
- De lieverd heeft een vreselijke afkeer tegen rode kool en bietjes *giggle* Ook geen groot fan van spruitjes.
Ik wil niet als verwend overkomen, en ik vind koken ook wel erg leuk, maar ik ben er simpelweg niet erg goed in maar wil wel graag een keertje lekker voor hem koken. Dus als jullie nog lekkere, een beetje lichte ideetjes hebben hoor ik het graag ^^
Alvast bedankt en veel liefs!
Tania