In de vakantie heb ik het boek 'vegetarisch genieten' van miki duerinck en kristin leybaert gekocht. Een fantastische vegetarische aanvulling op mijn uitgebreide verzameling kookboeken. Heerlijke eigentijdse recepten op een duidelijke manier beschreven. Ingredienten zijn goed verkrijgbaar. Een nadeel vond ik : In de meeste kookboeken wordt qua maten meestal gesproken over een theelepel of eetlepel. In dit boek wordt gesproken over : koffielepel, dus heb ik een dessertlepel genomen of werd hiermee toch een theelepel bedoeld
Beter zou m.i. zijn om de gangbare berippen van tl. en el. aan te houden. Of, wat overigens in het boek wel voor bepaalde ingredienten wordt gedaan, een begrippenlijst voor maatgeving weer te geven. Een ander nadeel van dit boek vind ik, dat het moeilijk open blijft staan (wil je het heel houden), ook in een kookboekstandaard lukt dit moeilijk.
Verder niets dan lof .
Bijzondere verrassende combinaties en bij een hoofd- recept is ook meteen aangegeven hoe je er een compleet menu van kan maken.
Echt een aanwinst en van de prijs hoef je niet te schrikken , ik heb het deze zomer gekocht voor 11,50 euro.
titel:vegetarisch genieten, miki guerinck & kristin leybaert - standaard uitgeverij/KAV-Praktische School