Vegatopia Forum

Polen

Naomi

Polen
« Gepost op: 07 april 2010, 21:15:02 »
hallo,
Ik ga voor een semester naar Gdansk, iemand ervaring? Er zijn naar het schijnt wel een aantal Green Ways, maar andere tips zijn zeker welkom!

Alvast bedankt!
Naomi
« Laatst bewerkt op: 01 november 2011, 15:44:07 door Hizikigrrrl »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Polen
« Reactie #1 Gepost op: 01 november 2011, 15:47:17 »
Vegan gelato, te verkrijgen in diverse steden in Polen, waaronder Gdańsk, Poznań, Warschau:

http://www.gelatibeppe.pl/en/index_en.html

codeman

« Reactie #2 Gepost op: 06 november 2011, 02:46:17 »
In Gdansk (of eigenlijk Polen in het algemeen) is vegetarisch eten zowiezo geen probleem ! Er zijn inderdaad green ways, maar ook andere bio-ketens, en in veel restaurantjes vind je ook wel een vegetarische optie. Ook kan je vegetarische sushi gaan eten.

Veel plezier in Gdansk, het is een hippe, maar heel toeristische stad! Als je tijd hebt kan je ook naar Sopot, Gdynia of Hel gaan! Ook Malbork is zeker de moeite.

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 01 augustus 2014, 20:40:16 »
Ik was afgelopen week voor het werk in Gdansk en vegetarisch eten was inderdaad geen enkel probleem. Ik had vooraf doorgegeven dat ik vegetarisch eet en het menu voor zowel lunch als diner (in restaurant Mon Balzac) bestond uit een vega voorgerecht voor iedereen en vervolgens keus uit 1 vlees-, 1 vis- en 2 vega hoofdgerechten. Heel fijn geregeld dus!  :D Zo at ik bijvoorbeeld pierogi, een soort deegflapjes gevuld met kool een paddenstoelen. De keren dat we niet met de hele projectgroep aten en op eigen gelegenheid de stad in gingen kon ik ook bijna overal wel terecht.
Ik ga ook zeker nog wel een keer terug naar Gdansk en Sopot om meer te zien want nu was er wegens werk weinig tijd en het was erg toeristisch en druk vanwege de jaarmarkt.