Vegatopia Forum

Eten van moeder aarde

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Eten van moeder aarde
« Gepost op: 21 januari 2002, 12:12:00 »
(Deze recensie is van Jacqueline, ik heb 'm alleen hier naartoe verplaatst)

Inhoud:
Een aardig kookboekje, met al even aardige recepten. Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes maar wel recepten die niet al te moeilijk te maken zijn met ingredienten waarvoor je niet stad en land hoeft af te lopen maar die in ieder geval in iedere natuurvoedingswinkel te vinden zijn, zoals gierst, sojabonen, graanvlokken etc. Wat prettig is, is dat bij veel recepten ook tips ter variatie gegeven worden.

Omvang & vormgeving: 190 blz. Paperback, A5 formaat

Leesbaarheid : prettig leesbaar, korte, heldere teksten. Op iedere rechter pagina een recept, op iedere linker pagina een illustratie (zwart/wit). De illustraties (geen foto's) hebben veelal echter niet direct betrekking op het recept dat ernaast staat. De ingrediënten zijn steeds cursief gedrukt.

Indeling: Het boekje is ingedeeld in 6 categoriën, t.w.: hoofdmaaltijden, hartige hapjes, slaatjes, soepen en sauzen, nagerechten en gebak. Er is geen aparte index.


Titel: Eten van Moeder Aarde
Auteur: Frances Moore Lappé
Uitgeverij: Tirion - Baarn
ISBN: 90-5121-156-2




Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Eten van moeder aarde
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2002, 19:35:00 »
Misschien wel leuk om te vermelden of het vegetarische of veganistische recepten zijn.
:koffie: 35, nog steeds veg@

Fabian

Eten van moeder aarde
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2002, 20:15:00 »
Vraag me niet hoe het mogelijk is, maar dat boekje bevond zich bij mij in de la..Ik zeg heel bewust 'bevond', daar het momenteel op mijn been rust.

Het boekje is veganistisch, maar de recepten die er in staan zijn dat niet allemaal.

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Eten van moeder aarde
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2002, 20:18:00 »
Tja, het zoud eens een boekje van vlees zijn...
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Nick

  • ****
  • 578
Eten van moeder aarde
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2002, 21:40:00 »
het zoud?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Katrien

Eten van moeder aarde
« Reactie #5 Gepost op: 02 maart 2002, 19:52:00 »
ik heb nog niet gekeken wanneer dit boekje is uitgegeven, maar ik heb een heel oud exemplaar uit de kringloopwinkel
Heel leuk, maar niet hip of nieuw