Vegatopia Forum

Ingemaakte walnoten

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Ingemaakte walnoten
« Gepost op: 06 januari 2004, 13:58:14 »
Volgens de Good Food worden ingemaakte walnoten echt dé voedselrage van 2004. Het is maar dat jullie het weten.

Maarreh, trendvolger als ik ben: waar koop je die dingen? En wat moet je er dan mee?
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2004, 17:15:13 door Sander »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:ingemaakte walnoten
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2004, 14:03:55 »
In de natuurwinkel staan altijd een aantal potten met walnoten te verstoffen. Wil eigenlijk nog eens walnotenpuree kopen, maar het is zo duuuuuur.
:witch2:

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:ingemaakte walnoten
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2004, 14:31:52 »
walnoten lijken op hersenen
,,,,فلافل

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:ingemaakte walnoten
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2004, 14:39:51 »
Ik weet hoe je groenten moet wecken, maar hoe zou je walnoten inmaken?
Gaat die rage over het zélf in maken, of over het kopen van potten met ingemaakte walnoten? Verse walnoten zo kun je volgens mij fijnhakken, maar kun je ze dan ook pureren? Of zou dat alleen met walnoten op sterk water kunnen? Kun je met ingemaakte walnoten eigenlijk wel iets anders dan ze pureren? Is het dan niet voordeliger om gelijk die pot walnotenpuree te kopen?
Wellicht moet ik stoppen met vragen stellen?

Bij mijn weten worden walnoten(en puree) vooral gebruikt om dingen te vullen, het schoolvoorbeeld is dacht ik de kerstkalkoen.
:witch2:

Elsbeth

Re:ingemaakte walnoten
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2004, 15:05:14 »
Bij mijn weten worden walnoten(en puree) vooral gebruikt om dingen te vullen, het schoolvoorbeeld is dacht ik de kerstkalkoen.

Goh hebben we veel aan als vegetariers ;-)
Alhoewel, Bart vroeg om een tip en hij is natuurlijk een vuile vleeseter :-P
Laatst had 'n tante een blik ingemaakte walnoten. Zij had er paté van gemaakt en een gedeelte gebruikt om een soort ragout voor in pasteitjes van te maken. Maar dat laatste was echt goor. De paté was wel lekker, op toast.
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2004, 15:05:36 door Elsbeth »

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:ingemaakte walnoten
« Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2004, 16:49:43 »
klinkt niet zo lekker ingemaakte walnoten, denk dat ik het toch maar bij verse laat. Dan maar niet modern;)
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Ben

Re:Ingemaakte walnoten
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2004, 13:03:06 »
Ik heb onlangs walnoten gegeten die enkele maanden in de vriezer hadden gelegen. Ze proefde als verse noten en tevens was de bitterheid van het vlies verdwenen. Dus gewoon in de vriezer bewaren!

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Ingemaakte walnoten
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2004, 18:16:33 »
Ik ken ingemaakte walnoten uit engeland, en zou het wel fijn vinden als ze hier te koop aangeboden gaan worden! Ze worden geplukt als ze nog groen zijn, en dan ingemaakt in azijn, met schil en al dus. Je eet ze ook met de schil, die niet hard wordt. Ze worden onder andere gebruikt in salades en om sauzen op te leuken. Als je ff googled kom je heel veel recepten tegen, zowel om zelf te maken als in gerechten.

pickled walnuts
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2004, 18:18:06 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

eucalypta

Re:Ingemaakte walnoten
« Reactie #8 Gepost op: 01 juli 2007, 16:45:36 »
De traditionele manier van (rijpe) walnoten conserveren in Hongarije is door ze te pellen en vervolgens te overgieten met vloeibare acaciahoning. In een oud Fries kookboek trof ik hetzelfde recept aan. Dit blijft heel lang goed, zeker een jaar.

Na ca. 3 maanden rijpen heeft de wat bittere smaak van de walnoten een fantastische combinatie gevormd met de lichte honing.

Lekker op vanalles en nog wat, van uitgelekte yoghurt tot salades met verse geitenkaas. Natuurlijk hoef je er geen 3 maanden op te wachten.

Smakelijk!