Vegatopia Forum

wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

essebes

wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Gepost op: 17 maart 2007, 13:14:22 »
Hi,
Ik woon in ¨Parijs en helaas is er heir voor vegetariers niet veel. Dus ik haal mijn schappen als ik in nederland ben of maak alles zelf. Nou had ik de laatste keer in de reformzaak seitan sausijzenbroodjes gehaald die je in de oven op moest warmen. Heeeeeerlijk en net zo lekker als de echte. Nou maak ik vaak seitan, maar ik heb geen idee hoe ik daarvan van dat sausijzengehakt kan maaken, wat erin moet etc...heeft iemand enig idéé hoe ik die kan pirateren om ze hier in Frankrijk ook te kunnen eten?

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2007, 13:25:29 »
Welkom!

hier is een draad over vega gehaktbrood en hierover vega wordtenbroodjes. Maar de broodjes van het recept van Kiwi uit deze draad zijn heel lekker!

essebes

Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2007, 16:47:00 »
dankjewel het recept van Kiwi komt er volgens mij het dichtste bij, maar hier in frankrijk kun je dus ook geen seitangehakt kopen, hihi, dus ik maak mijn seitan altijd zelf...maar om daar gehakt van te maken, kan ik dat toch gewoon in de keukenmachine fijnsnijden? En , hihi, de gehaktkruiden??wat zit daar ook alweer in? Goh, soms mis ik toch de albert heyn hier wel hoor!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2007, 19:29:26 »
Bedoel je de seitansijsjes van Molenaartje? Dan staan hier de ingredienten:
http://www.natudis.nl/toonartikel.asp?Artikelnr=851460
Je moet alleen nog even de juiste verhoudingen zien uit te vogelen;).

Je hebt webwinkels die typisch Hollandsche producten versturen naar het buitenland. Misschien iets voor jou? Vb.: http://www.hollandwinkel.nl/dutch/default1.php
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2007, 19:34:42 door Hizikigrrrl »

essebes

Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2007, 19:39:43 »
jaaa! die bedoelde ik, die zijn me toch lekker! Maar ik zoek het recept ook, omdat ik een franse blog heb en de fransen wil laten meegenieten van dit heerlijke oerhollandse gerecht, nou ja, broodje dan. Ik zie dus dat ze seitan hebben gebruikt, maar ook tofu...mmmm...moet ik even uitvogelen, want dat zullen ze dan op de een of andere manier gemengd moeten hebben....ik ga vandeweek aan de slag, kijken of ik ze kan copieren. Heel erg bedankt!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2007, 19:50:20 »
Leuke site! Mijn Frans is alleen niet zo goed ::).

We hebben in het subforum Reizen ook een thread over Frankrijk. Misschien heb jij nog wat tips?
http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=5513

Welkom trouwens!
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2007, 19:51:43 door Hizikigrrrl »

essebes

Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2007, 19:53:56 »
dankjewel en ik ga even kijken naar die draad....kusjes!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2007, 22:25:49 »
Je kunt het ook met gedroogde sojabrokjes maken, die zijn geloof ik wel te krijgen bij dat vegetarische Chinese restaurant die ook gewone losse veggie ingredienten verkoopt op 10 rue National.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2007, 22:27:25 door Selly »
,,,,فلافل

essebes

Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2007, 23:03:50 »
als dat die in arrondissement 13 is, dan zal dat wel kunne,want ik heb gisteren van zijn bestaan gehoord en ze zeiden dat die heel veel vlees en visvervangers heeft, maar ik moet daar nog heen...ik hou jullie op de hoogte!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #9 Gepost op: 17 maart 2007, 23:45:21 »
jaa vlak bij Place d'Italie. Aparte tent, met idd bizarre maar ook normalere vleesvervangers.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2007, 23:45:53 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2007, 23:38:28 »
Vanmiddag sausijzenbroodjes gemaakt: 3 met seitangehakt en 3 met verkruimelde tofu. Met tofu was wel wat minder, maar was zelfs geen tofugehakt, had het gewoon nog liggen. Ongeveer het recept van Kiwi gevolgd, dus met tomatenpurree en look, maar wel ook beetje ei door. De seitanbroodjes vond ik erg geslaagd, in het vervolg ga ik nog wel meer kruiden. Had geen gehaktkruiden in huis, waar komt dat eigenlijk op neer?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie heeft het recept voor seitan sausijzenbroodjes
« Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2007, 13:47:39 »
Volgens komt dat neer op paneermeel met een hele zooi kruiden, ik weet niet welke precies maar ik kan wel even kijken als ik thuis ben.

Essebes, ik maak altijd seitanbroodjes met zelfgemaakte seitan, dat is een stuk goedkoper en net zo lekker (denk ik, ik heb die van kiwi nog nooit geproefd).
Gewoon de seitan met de kruiden enzo in de keukenmachine fijnmalen. Je moet er wel van tevoren even voor zorgen dat je het vocht goed uit de seitan hebt geperst, anders wordt het te vochtig.