Vegatopia Forum

Jamie's Italie - Jamie Oliver

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jamie's Italie - Jamie Oliver
« Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2006, 22:43:52 »
je mag ook geen anijs? Want anijszaad en venkelzaad kun je uitwisselen. Ipv de peper kun je wellicht mierikswortel/scherpe mosterd/wasabi als dat wel mag gebruiken.

Nee helaas, het is dezelfde lekkere smaak maar ook allebei een schermbloemige ofzo.
Is wasabi niet ook van mierikswortel? Als het goed is, mag dat wel. Het zoete zou ook met gember kunnen misschien?
Want vego, hartig broodbeleg binnen mijn beperkingen beperkt zich toch wat te veel tot kaaskaaskaas.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #21 Gepost op: 10 mei 2006, 22:47:37 »
Wasabi is ook van mierikswortel ja. Gember klinkt ook lekker. Of rozemarijn.
Staan er in de broodbelegdraad niet tips van dingen die jij wel kunt eten?
,,,,فلافل

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2006, 16:42:25 »
Ik heb 't kookboek net even doorgebladerd, een collega krijgt het morgen cadeau en ik vond het er best goed uitzien, al een aantal recepten die ik best eens wil proberen.
Ik zag in de index dat vegetarische recepten worden aangegeven met een v-tje, 't waren er best veel. Op de foto's heb ik niet zo gelet eigenlijk, ik denk ook niet dat ik me daar heel erg aan zou storen (alhoewel, als het echt ranzige foto's zijn....).

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2006, 22:35:57 »
Je hebt er ook eentje met bijzonder weinig foto's. Wel weer van zijn hoofd (eten vind ik leuker om te zien ::) ), maar goed.
PB maar, indien interesse...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #24 Gepost op: 24 oktober 2006, 15:43:18 »
ik vind de boeken van jamie oliver juist erg leuk om te lezen en ook mooie foto's, nou ja, de foto's van vlees en vis natuurlijk wel wat minder.. maar die sla ik dan gewoon over. hij gebruikt heel veel groente en ook in verrassende combinaties, dat vindt ik er leuk aan. deze boeken leen ik meestal bij de bibliotheek, maar de nieuwe heb ik dus nog niet gezien, ga ik eens doorbladeren in de boekwinkel en dan kijken of ik hem koop ( of kado vraag) of toch maar in de bieb leen.