Vegatopia Forum

Suizend geluid in m'n oor

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MoNsTeR

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #20 Gepost op: 13 oktober 2006, 10:33:39 »
Als ik er op let is het knap irritant, maar daarom probeer ik er niet op te letten. Wat redelijk goed gaat trouwens.

Even OT: Heb wel van die drijvende "sliertjes" in mijn oog die wat op en neer dobberen waar ik redelijk getikt van kan worden.  :P

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #21 Gepost op: 13 oktober 2006, 11:52:09 »
.

Even OT: Heb wel van die drijvende "sliertjes" in mijn oog die wat op en neer dobberen waar ik redelijk getikt van kan worden.  :P
Technisch heten die dingen mouches volantes. Er is niets aan te doen. Ook niet te corrigeren.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

MoNsTeR

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #22 Gepost op: 13 oktober 2006, 21:18:08 »
Technisch heten die dingen mouches volantes. Er is niets aan te doen. Ook niet te corrigeren.

Weten we dat ook weer, als het redelijk donker is valt het wel mee. Dus veel 's nachts doen, met het licht uit. Slapen bijv. ;D

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2006, 21:41:05 »
Willem heeft a-specifieke mouches volantes: bij hem is het een soort van visuele Gilles de la Tourette. Het is maar dat je het weet. Als je "kut" leest, terwijl daar "kunst" staat, bijvoorbeeld.
de tuin: dat ben ik

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #24 Gepost op: 14 oktober 2006, 13:51:52 »
Dat klopt niet met de lengte van het woord. Maar ik zou zo kut kunnen lezen als hut bedoeld wordt. Of andersom natuurlijk
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #25 Gepost op: 28 oktober 2006, 22:53:15 »
te harde muziek in mijn jonge 20 en 30 jaren.
Dus als ik het goed lees heb je in het begin van je 20e levensjaren harde muziek geluisterd...heb je toen een paar jaar pauze gehad en toen ben je op je 30e weer begonnen met het beluisteren van herrie? ;D

Ikzelf heb inmiddels alweer een half jaar een ruis in mijn oor. Ik hoor het alleen als het ergens stil is. Bijv. als ik in bed lig.

Ik ga er vanuit dat dat een mooi geval van "eigen schuld, dikke bult" is. Dat is in mijn geval ook meer dan logisch. Gezien mijn muzieksmaak, voorliefde voor volume en dicht bij speakers dansen 8)
Pech voor mij.

Nu ik deze draad lees, ga ik pas aan een andere oorzaak denken dan muziek maar nog lijkt me dat uitgesloten. Begin dit jaar had ik nog een keurig bloedbeeld, ook op b-gebied. Dit líjkt me dus uitgesloten. Ik eet/drink supergezond en slik supplementen.

Ik heb iig een verwijzing voor de KNO arts omdat twee verschillende neussprays niet hielpen.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2006, 22:53:33 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #26 Gepost op: 29 oktober 2006, 07:51:42 »
Ik begin het al vaker te horen, vaak zeggen jongeren het dan te luid.  ;) En ik heb ook vaker  last van het ouwezakkerige: "ik heb toch gezegd, dat..." Nou ja, dat is ook best moeilijk. Ik zeg het meestal dan ook maar niet.
Ik vraag mij af wanneer men nu eindelijk wat aan  het geluid in veel bioscopen gaat doen, niet te hebben voor oudjes met (nog) een goed gehoor  :O Ik kan mij niet voorstellen dat het allemaal binnen de wettelijke norm is. Waarschijnlijk moet er eerst van iemand de trommelvliezen knappen tijdens de voorstelling en dan gaat de inspectie alle bioscopen lang.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2006, 08:01:30 door lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #27 Gepost op: 29 oktober 2006, 10:57:55 »
Ik begin het al vaker te horen, vaak zeggen jongeren het dan te luid.  ;) En ik heb ook vaker  last van het ouwezakkerige: "ik heb toch gezegd, dat..." Nou ja, dat is ook best moeilijk. Ik zeg het meestal dan ook maar niet.
Als iemand dat tegen mij zou zeggen, zou ik wel geïrriteerd raken want ik heb zelf altijd geroepen dat ik tot de gehoorstoorrisicogroep behoor en het een kwestie van tijd was....

Maar goed....bij sommige mensen is het wel fijn als je niet zo goed hoort ;D
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2006, 10:58:52 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #28 Gepost op: 30 oktober 2006, 12:35:44 »
te harde muziek in mijn jonge 20 en 30 jaren.
Dus als ik het goed lees heb je in het begin van je 20e levensjaren harde muziek geluisterd...heb je toen een paar jaar pauze gehad en toen ben je op je 30e weer begonnen met het beluisteren van herrie? ;D

 
Leuk hoor. Ik had er eerst staan 'jonge jaren' en heb het toen verbijzonderd. Niet gedacht aan fout kunnen lezen.  ;D
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Gwennepen

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #29 Gepost op: 30 oktober 2006, 13:37:55 »
Ik heb suizende oren van de draaiorgels gisteren, hier in het winkelcentrum. Het waren er gewoon belachelijk veel.
Mijn moeder zegt, dat als je linkeroor suist of piept, dat er over je geroddeld wordt.

Odd Eye

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #30 Gepost op: 30 oktober 2006, 23:13:01 »
Ik ben dus nu een aantal geleden bij de dokter geweest en hij zei dat het vanzelf over zou gaan, maar helaas, ik heb het nu nog steeds. Ik ga dus morgen weer langs en dan hoop ik dat ie m'n oren maar gewoon uitspuit met water. Heb dat een aantal jaren geleden ook weleens gehad.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #31 Gepost op: 30 oktober 2006, 23:19:58 »
Dat deden ze laatst ook bij mij. Er kwam een propje uit wat er mooi diepgeel uitzag maar de suis bleef.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Odd Eye

Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #32 Gepost op: 31 oktober 2006, 11:17:06 »
Dat deden ze laatst ook bij mij. Er kwam een propje uit wat er mooi diepgeel uitzag maar de suis bleef.
Dat is inderdaad niet leuk. Is het ook niet minder geworden?

In ieder geval, ik moet nu morgen weer bij de dokter langskomen. Hopelijk kan hij er deze keer wel iets aan doen.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2006, 11:17:19 door Odd Eye »

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Suizend geluid in m'n oor
« Reactie #33 Gepost op: 31 oktober 2006, 12:13:37 »
Nee het is niet minder.
Ik ben er van overtuigd dat het een beschadiging is dus het lijkt me ook niet dat het zich herstelt.
Maar het maakt niet uit...eigen schuld, dikke bult zoals ik al zei. Ik ga alleen naar de KNO arts om te vragen wat mijn grenzen zijn zodat het niet erger wordt.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2006, 12:13:56 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!