Vegatopia Forum

Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Aiko

Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #20 Gepost op: 25 augustus 2006, 22:35:40 »
Ik dacht dat je veganist was [bent], Sven?

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #21 Gepost op: 25 augustus 2006, 22:46:50 »
Ik dacht dat je veganist was [bent], Sven?

Nope. Ik ben wel een tijdje bijna-veganist geweest, maar nu gewoon lacto-ovo-vegetariër.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #22 Gepost op: 26 augustus 2006, 11:14:01 »
Zal ik effe uitleggen he.
Zie jij in den aldi of lidl soyaproducten?
Zuivere olijfolie?

Jawel, hoor.

Ik koop wel vaak groenten uit de Lidl, nooit problemen gehad. ,
Aldi en Lidl zijn de winkels waar je (vrij veel) residuen van bestrijdingsmiddelen terugvindt op de groentes. De andere winkels halen het bij groentekwekers die de teelt steeds dichter naar de biologische landbouw toebrengen. Mag het dan ook wat duurder zijn?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Aiko

Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #23 Gepost op: 26 augustus 2006, 12:14:41 »
Weet je toevallig ook hoe het met groente en fruit op de markt staat, wat betreft bestrijdingsmiddelen? Het is wel erg goedkoop soms, lijkt het. Een joekel van een meloen voor een euro heb ik vandaag gekocht. Ik word er eigenljk wel wat achterdochtig van.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #24 Gepost op: 26 augustus 2006, 15:49:31 »
Weet je toevallig ook hoe het met groente en fruit op de markt staat, wat betreft bestrijdingsmiddelen? Het is wel erg goedkoop soms, lijkt het. Een joekel van een meloen voor een euro heb ik vandaag gekocht. Ik word er eigenljk wel wat achterdochtig van.
Op de markt is de concurrentie het grootst in kwantiteit en prijs. Daarom kopen die standhouders niet kritisch in op het gebied van bestrijdingsmiddelen. Het moet goedkoop zijn. In de regel is het hetzelfde segment als die van de Lidl en de Aldi. Je kunt er overigens wel naar vragen. Of ze een eerlijk antwoord geven is een tweede.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Marga

Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #25 Gepost op: 27 augustus 2006, 13:25:16 »
Ja, maar bij zon joekel van een meloenen en bananen die zo groot als een komkommer zijn denk ik wel aan genetische manipulatie...

Ook vraag ik me af of bij turkse winkels de groente en fruit juist wel of niet gezonder zijn. De een zegt van wel, de ander niet.

Ik heb inderdaad gelezen dat bij Aldi en Lydl meer bestrijdingsmiddelen op groente en fruit zitten. Maar iemand anders zei in het forum dat ze bij sommige producten dezelfde leveranciers hebben, dus dan zou het niks uitmaken...

Ach ja, voor echt gezonde voeding naar natuurwinkels gaan, of uit eigen tuin.. Jammer dat de prijzen hoog liggen in natuurwinkels.. voor studenten en mensen met laag inkomen :(

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #26 Gepost op: 27 augustus 2006, 16:21:13 »




Ik heb inderdaad gelezen dat bij Aldi en Lydl meer bestrijdingsmiddelen op groente en fruit zitten. Maar iemand anders zei in het forum dat ze bij sommige producten dezelfde leveranciers hebben, dus dan zou het niks uitmaken...


Die groentes zijn getest door onafhankelijke onderzoekers. Daaruit bleek dat die groentes en fruit bij de Aldi en Lidl nog bestrijdingsmiddelen werden aangetroffen. Wellicht dat degene op het forum de verpakte producten bedoelde.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #27 Gepost op: 28 augustus 2006, 11:12:49 »
Probleem bij groente en fruit van de Aldi is het feit dat ze geen vaste leveranciers hebben, maar inderdaad altijd goedkoop kopen. Daarom heeft klagen ook weinig zin want morgen komt het weer ergens anders vandaan.
Verpakte producten scoren overigens bijna altijd goed in de diverse testen.

In Zwitserland hebben ze trouwens ook het luxere segment! (wij hebben er tegenwoordig ook 1 in de stad  :o. Leverde een hoop stress op :schater:)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #28 Gepost op: 28 augustus 2006, 11:57:46 »


(wij hebben er tegenwoordig ook 1 in de stad  :o. Leverde een hoop stress op :schater:)
???
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #29 Gepost op: 28 augustus 2006, 14:07:31 »
Zwitserland: het land van Omega en Breitling, Luis Vuitton (nee, geen neppers) en Versace en échte chocolade natuurlijk.
En toen kwam daar "De Discounter". Dat kan natuurlijk niet... Er zijn hier mensen nog niet over de schok heen hoor. En dan schijnt de Lidl ook nog te komen  :O
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
« Reactie #30 Gepost op: 28 augustus 2006, 16:13:56 »
Zwitserland: het land van Omega en Breitling, Luis Vuitton (nee, geen neppers) en Versace en échte chocolade natuurlijk.
En toen kwam daar "De Discounter". Dat kan natuurlijk niet... Er zijn hier mensen nog niet over de schok heen hoor. En dan schijnt de Lidl ook nog te komen  :O
;D
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken