Neee toch.... gatver... en ik ben als de dood voor kakkerlakken... dacht dat ze alleen in warme landen vaak voorkwamen... maar ook gewoon hier in Nederland?? dan moet het daar wel heel vies zijn zeker? ik bedoel je krijgt toch niet "zomaar" last van die beesten?
Ja, maar ...
De echte inheemse kakkerlakken (ik dacht twee soorten) zijn eigenlijk bosdieren, ze veroorzaken geen plagen en de kans dat je er ooit een te zien krijgt is, als je ze niet gaat zoeken, niet zo groot.
De kakkerlakken die mogelijk een plaag kunnen veroorzaken in restaurants, huizen, ... zijn relatief kleine tropische soorten die zich echter weten hand te haven in de hogere temperaturen in bepaalde gebouwen.
Ze komen af op het voedsel dat ze in onhygiënische omstandigheden vinden, maar als je in de buurt van zo'n plaats woont dan kan je er evengoed last van hebben, hoe hygiënisch je huis ook is. En eens er sprake is van een plaag is, na bestrijding, een extreme hygiëne nodig om de plaag niet opnieuw de kop op te laten steken.
Dus ook een hygiënisch restaurant dat de pech heeft naast een onhygiënisch restaurant gevestigd te zijn kan daar de gevolgen van dragen.