Vegatopia Forum

Spaanse tapas restaurants

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Re:Spaanse tapas restaurants
« Reactie #40 Gepost op: 26 maart 2008, 11:13:41 »
Mogelijk waren we door de avond en de wijn in een euforische bui, IneN. Want de stemming bepaalt ook soms wel de appreciatie.
Al goed dat je vriend het lekker vond, zij het dan niet wat  vegatopianen graag hebben.
Leuk dat je de mindere ervaring sportief opneemt, als ik je ooit ontmoet zijn het drankje en de veggie-borrelhapjes voor mij.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2008, 11:14:11 door karl »

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 26 maart 2008, 12:04:23 »
Mogelijk waren we door de avond en de wijn in een euforische bui, IneN. Want de stemming bepaalt ook soms wel de appreciatie.
Al goed dat je vriend het lekker vond, zij het dan niet wat  vegatopianen graag hebben.
Leuk dat je de mindere ervaring sportief opneemt, als ik je ooit ontmoet zijn het drankje en de veggie-borrelhapjes voor mij.

De stemming zat er goed in, na een heerlijk weekend gehad te hebben.
Maar goed, aanbod aanvaard ;)

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #42 Gepost op: 30 maart 2008, 13:15:03 »
Gisteren gegeten bij tapasbar 'Amore' in Utrecht. Het werd een hilarische avond omdat de bediening enorm inefficient, maar wel grappig was. Een deel van de serveersters sprak bijna geen Nederlands en vergat de bestellingen. Wanneer we niets wilden bestellen kwamen ze omstebeurt aan de tafel, wanneer we wél iets wilden bestellen lukte het niet de aandacht van de serveersters te krijgen. Wij moesten er nu erg om lachen, maar eigenlijk is dat natuurlijk bijzonder vervelend.

Het eten was wel heel erg goed. Lekkere en verrassende hapjes.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #43 Gepost op: 19 oktober 2008, 15:22:26 »
Vrijdag bij tapasbar Pata Negra in A'dam op de Utrechtsestraat.
Ze vinden zichzelf daar nog steeds heel wat.
De tapas was op zich best oke. Niet mega veel vega, maar als je met 1 of 2 vega's bent goed te doen.
Ik had: lekkere witlofsalade met blauwe kaas en notes, hele goeie olijven, manchego (ik had gerookte kaas besteld maar kreeg niet-gerookte manchego, heel vreemd), tortilla (een enorm ding, we hebben we helft maar meegenomen naar huis in een doggybag hihi), groene asperges van de grill (waarbij de ze oneetbare onderkant gewoon hadden laten zitten) en champignons die wel knoflokiger hadden mogen zijn (we wilden eigenlijk van die groene pepers, die tot mijn vreugde op de kaart stonden, maar die waren op). Erbij kregen we matig brood met redelijke aioli. Duur wel, 32,50 de man kwijt, maar we hadden wel in totaal 5 drankjes (3 bier, 1 wijn en 1 spa rood) en ook nog 2 niet veggie-tapas voor mn tafelgenoot.
,,,,فلافل

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #44 Gepost op: 17 november 2008, 13:28:29 »
Wij aten afgelopen zaterdag tapas bij que pasa. Erg lekker! Het enige nadeel was onze tafel, die stond vlak bij de deur, dus dat tochtte wel een beetje als er mensen binnen kwamen, maar ja, we hadden ook niet gereserveerd en hadden mazzel dat er überhaupt nog een tafel vrij was. Iedereen na ons werd weggestuurd, omdat ze gewoon echt niks meer hadden.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #45 Gepost op: 13 december 2008, 15:10:46 »
Gisteren kwam ik terecht bij tapasbar en steakhuis Castilla in Amsterdam. Bijzonder veel vegetarische keus hadden ze niet qua tapas, maar wat ze hadden was wel lekker. Helaas was het personeel erg slecht (onze serveerster sprak bijna geen nederlands) en werden we bijna de tent uitgekeken toen ze wilden gaan sluiten.

Niet voor herhaling vatbaar.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #46 Gepost op: 20 juni 2009, 23:47:48 »
Bij Spaanse tapasbar Ele in Utrecht. Ele zit in een werfkelder en dat is erg leuk en mooi, maar het was best druk en daardoor galmden alle stemmen de tent rond. Moeilijk om zelf nog een gesprek te voeren. Afijn, de tapas was goed en er stonden voldoende vegetarische hapjes op de kaart. De bediening was vlot, maar nogal gehaast (tja, het was dan ook druk). Best iets om nog een keer te gaan eten, maar dan op een wat minder drukke avond.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #47 Gepost op: 18 juli 2009, 00:19:33 »
Oei!
In tegenstelling tot Selly ben ik juist dol op El Duende in Amsterdam.
Ik kom er vaak, nou ja, vaak, met een groep vrienden (ik ben overigens altijd de enige vegetarier). We bestellen zo'n beetje de hele kaart en vooral de vega kroketjes zijn verrukkelijk.
Waren net plannen aan het maken om weer eens heen te gaan en dacht zal s kijken of hij al ergens op Vegatopia staat.
Wel dus, helaas.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #48 Gepost op: 18 juli 2009, 11:57:51 »
Oei!
In tegenstelling tot Selly ben ik juist dol op El Duende in Amsterdam.
Ik kom er vaak, nou ja, vaak, met een groep vrienden (ik ben overigens altijd de enige vegetarier). We bestellen zo'n beetje de hele kaart en vooral de vega kroketjes zijn verrukkelijk.
Waren net plannen aan het maken om weer eens heen te gaan en dacht zal s kijken of hij al ergens op Vegatopia staat.
Wel dus, helaas.

He weet je wat gek is? Die post van mij is van 2005, vrijdag 2 weken terug dacht ik: ik wil Duende wel weer eens proberen. We waren vroeg, en ik heb behoorlijk lekker gegeten. We hadden erg lekkere zachte schapenkaas uit Extramadura, piementos de pavron (die zijn bijna nergens te krijgen, het was alleen jammer dan mn vriend half stikte in eentje maar daar kan Duende niks aan doen), prima tortilla, gerimpelde aardappeltjes met lekkere koriandersaus,  jonge olijven, brood met aioli natuurlijk en originele kikkererwten met spinazie. Ik had de indruk dat ze meer veggie hadden dan 4 jaar terug.
,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #49 Gepost op: 18 juli 2009, 12:05:22 »
Je hebt me vrolijk gemaakt!
En de aioli, beter?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #50 Gepost op: 19 juli 2009, 17:32:17 »
Je hebt me vrolijk gemaakt!
En de aioli, beter?

Yep!
,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #51 Gepost op: 13 augustus 2009, 02:00:29 »
Tapas bij El duende, in Amsterdam.
Lekker gegeten, ik ga vannacht dromen van hun spinaziekaaskroketjes.
Verder was alles eigenlijk heel lekker, witlofschuitjes met blauwaderkaas iets, gegrilde groentes, hete pepertjes, kaasplankje met kweepeer, noem maar op.

Alleen jammer dat een van mn vrienden mij altijd wil koppelen aan alles dat los en vast zit (zonder vooraf overleg met mij). Vanavond was dat de 'ober'.
Helaas voor mij en betreffende ober, had de betreffende ober vorig jaar dat we daar aten ook dienst en was koppelaar vergeten dat hij het vorig jaar al geprobeerd had. Genant moment nog genanter.

Wel een roos van lief ober jongetje gekregen.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #52 Gepost op: 21 januari 2010, 21:14:19 »
Morgen weer fijn naar El Duende.
Kwijl nu al bij gedachte aan de spinaziekaaskroketjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #53 Gepost op: 21 januari 2010, 22:33:53 »
Morgen weer fijn naar El Duende.
Kwijl nu al bij gedachte aan de spinaziekaaskroketjes.

:) En de spinaziesalade? Oeh en misschien hebben ze wel pimientos de padron. En laatst hadden ze ook briljante kaas iets uit Extremadura (was wel weer een tijdje terug al).
,,,,فلافل

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #54 Gepost op: 21 januari 2010, 22:56:52 »
Ik ga het allemaal uitproberen! als ik het naderhand nog weet laat ik hier wel even weten wat ze hadden.

Alles staat morgen in het teken van eten lijkt wel.
Eerst een lunch (werkbespreking) met nieuwe collega's in Het Gulden Vlies in Alkmaar en daarna lekker tapas dus.

Mijn type dag:)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #55 Gepost op: 23 januari 2010, 19:38:55 »
Kaasplateau met kweepeer was erg lekker, op 1 kaasje na.
De spinaziekaaskroketjes blijven favoriet, helaas at de rest ook vrolijk mee ;)
Er was een soort gewokte spinazie schotel met pijnboompitjes en rozijnen en abrikoos dat echt heel heel lekker was.
Ze hadden nog veel meer, maar weet het nu niet meer.

Wat die kaas betreft, heb zoiets wel zien staan, Selly, maar hebben het niet geprobeerd.
Verder natuurlijk champignons, brood met alioli en lekkere wijn.
Helaas ging de wijn over mn gloednieuwe blouse heen toen een vriend me trachtte te koppelen aan een erg lekkere manspersoon (wiens vrouw er gewoon naast zat), dus mn o-zo-leuke witte shirtje waar ik zo zo blij mee was is nu niet meer.
Overigens was vrouw niet beledigd en mocht ik wel meedoen....  :-X
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2010, 22:12:10 door *Lelle* »