Vegatopia Forum

Gesjoemel met biologische eieren?

Offline bloempjuh

• 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Gesjoemel met biologische eieren?
« Reactie #40 Gepost op: 07 augustus 2006, 15:04:50 »
Waarom lees ik dit soort dingen dan ook?  :-[

Ik eet niet veel ei, een doosje met 6 stuks staat hier gemakkelijk tot de THT-datum in de koelkast. En dan snel zes eieren op zien te maken (wel met hulp van Vriendje), in een dag tijd ;)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

pieter16

« Reactie #41 Gepost op: 10 augustus 2006, 21:04:55 »
Ik kwam dit topic toevallig tegen, en vind het wel interresant aangezien ik op een eierpakstation werk (wij verweken de eieren voor o.a. AH, Jumbo, C1000) Ook bij ons worden de eieren volledig door machine's verwerkt (deze sorteert zelf de goede eieren voor een baan), er zal dus een nooit een scharrelei bij een bio ei terecht komen, tenzij er een menselijke fout gemaakt is. Wat er dus gebeurt kan zijn (bijna zeker) is dat jij een van de eerste doosjes van een bestelling hebt gekregen. Als er eerst scharreleieren op een baan stonden, en daarna bio eieren , hoort de machine "leeggemaakt" te worden (alle scharreleieren eruit) Als dit leegmaken niet gebeurt is, zaten er dus nog een aantal scharreleieren in de machine die dus met bio-eieren in het doosje gekomen zijn. Ik kan je iig verzekeren dat er bij ons niet met eieren gesjoemeld word  ;)
(als er kwetters op de tht stikker staat komen ze bij ons vandaan!)

Offline bloempjuh

• 196
    • b-log
« Reactie #42 Gepost op: 11 augustus 2006, 12:52:46 »
Wat denk je van supermarktbezoekers? Ik kan me voorstellen dat het kassapersoneel niet kijkt naar eieren in een doos, dus is het misschien wel rendabel om de eieren tussen een scharrelei-doos en bio-ei-doos te wisselen (zodat je dus een doosje van scharrel met duurdere bio-eieren hebt).. dus dan houd je doosjes over waar bio opstaat en scharrel inzit..

Snappie 't nog?
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #43 Gepost op: 11 augustus 2006, 12:57:06 »
Denk je niet dat dat opvalt, als iemand midden in de supermarkt eieren van doos gaat zitten verwisselen?

« Reactie #44 Gepost op: 11 augustus 2006, 12:57:51 »

A, de scharrelklant!
Alleen, wat moet die nou met bioeieren? ;D
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #45 Gepost op: 11 augustus 2006, 13:07:21 »
Denk je niet dat dat opvalt, als iemand midden in de supermarkt eieren van doos gaat zitten verwisselen?
Niet altijd nee. Er zijn ook mensen die hun eieren even controleren (wel zo slim, maar er zijn ook erg veel mensen die het niet doen).
Supercalifragilisticexpialidocious!

wendy

« Reactie #46 Gepost op: 11 augustus 2006, 13:10:49 »
Wat er dus gebeurt kan zijn (bijna zeker) is dat jij een van de eerste doosjes van een bestelling hebt gekregen.

Ik heb het bij meerder doosjes gezien want ik heb zelf de biologische eieren uit meerdere doosjes moeten halen tot dat ik een komplte biologische inhoud had.
dit was trouwens bij de plus (was eerst super de boer) weet niet of je daar ook eieren voor verwerkt??
Ik kom daar zelf bijna nooit maar zal binnenkort weer eens een kleine controle gaan houden!

pieter16

« Reactie #47 Gepost op: 11 augustus 2006, 13:36:10 »
Wat er dus gebeurt kan zijn (bijna zeker) is dat jij een van de eerste doosjes van een bestelling hebt gekregen.

Ik heb het bij meerder doosjes gezien want ik heb zelf de biologische eieren uit meerdere doosjes moeten halen tot dat ik een komplte biologische inhoud had.
dit was trouwens bij de plus (was eerst super de boer) weet niet of je daar ook eieren voor verwerkt??
Ik kom daar zelf bijna nooit maar zal binnenkort weer eens een kleine controle gaan houden!

Voor zover ik weet doen wij niks voor de Plus (iig de verpakking nooit voorbij zien komen) maar goed, als ze bij ons vandaan komen staat er Kwetters op de THT stikker, kun je dus zelf nakijken ;) En als je een beetje googled op dat Frisian egg, kom je wel een aantal resultaten tegen (ook van wakkerdier) dat die er toch wel vaker mee sjoemelen.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #48 Gepost op: 11 augustus 2006, 13:41:43 »

Als Wendy het doet om te herstellen wat verkeerd is gegaan, dan is het uiteraard ook mogelijk dure bio-eieren te verwisselen met eieren uit een goedkoper doosje.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline iammars

• 288
  • Geslacht: Man
« Reactie #49 Gepost op: 12 augustus 2006, 14:11:49 »
En als je een beetje googled op dat Frisian egg, kom je wel een aantal resultaten tegen (ook van wakkerdier) dat die er toch wel vaker mee sjoemelen.
Precies, of het verwisselen van eieren is iedereen massaal aan het doen in heel Nederland, maar dan is het vreemd dat men dit blijkbaar alleen doet bij bepaalde merken, want Wakker Dier heeft het m.n. over Frisian Egg.
Enkele links voor de luie internetter: http://www.wakkerdier.nl/campagnes/persbericht.php?ID=257
http://www.tweevandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29991
Wel allemaal uit 2005. Ik kan nergens vinden wat de status nu is. Iemand enig idee?
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2006, 14:13:29 door iammars »

pieter16

« Reactie #50 Gepost op: 12 augustus 2006, 22:39:11 »
En als je een beetje googled op dat Frisian egg, kom je wel een aantal resultaten tegen (ook van wakkerdier) dat die er toch wel vaker mee sjoemelen.
Precies, of het verwisselen van eieren is iedereen massaal aan het doen in heel Nederland, maar dan is het vreemd dat men dit blijkbaar alleen doet bij bepaalde merken, want Wakker Dier heeft het m.n. over Frisian Egg.
Enkele links voor de luie internetter: http://www.wakkerdier.nl/campagnes/persbericht.php?ID=257
http://www.tweevandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29991
Wel allemaal uit 2005. Ik kan nergens vinden wat de status nu is. Iemand enig idee?

Een supermarkt besteld eieren bij een pakstation, er word dus voor verschillende merken in hetzelfde pakstation verwerkt (zoals bij ons voor AH, maar ook C1000). Dus de doosjes die bij Frisian egg vandaan komen  (ongeacht het merk) "kloppen" niet helemaal. Maar ik blijf het vreemd vinden dat je scharreleieren in een bio doosje tegenkomt, verschillende keren zelfs, en dat de supermarkt dat blijkbaar nog accepteerd ook.