Vegatopia Forum

De waarom-wilde-ik-ook-weer-kinderen-baaldraad

Offline Hausfrau

• 704
  • Geslacht: Vrouw
De waarom-wilde-ik-ook-weer-kinderen-baaldraad
« Gepost op: 21 april 2006, 14:09:15 »
Mijn kinderen, ik houd van ze hoor, alledrie, echtwaar :hypocrite:, ééénorm veel, vooral als ze slapen  ;D. Maar soms vraag ik me af WAAROM OOK WEER
Vroeger was ik yup, en had ik het voor het zeggen. De afgelopen 10 dagen heb ik 2,5 dag in het ziekenhuis gezeten omdat de jongste een RS-virus had opgelopen en net onder de kritische grens zat, vervolgens begon de oudste te spugen en was aan de diarree en nu is de middelste aan het spugen en aan de diarree. De jongste heeft inmiddels weer koorts, en bij de oudste lijkt het erop dat ze de eerste waterpok binnenheeft. Oh en de oudste heeft een paar weken geleden 2 weken de griep gehad. I NEED A LIFE!

Zoals mijn ega en ik altijd zeggen: dat had ik 5 jaar geleden ook niet gedacht toen ik zwanger was. Iedereen die ook een paar kinderen heeft en er alleen maar van kan genieten:  :worshippy:
Ik zit er even doorheen. Pas geleden nog met iemand over gehad: waar is toch die tijd dat je als je ziek was je lekker op de bank ging liggen met een pot thee en dan soaps en Oprah kijken  :yawnee: Heerlijk. Tegenwoordig moet ik als ik ziek ben achter kids aanlopen en bij voorkeur nog hun rotzooi opruimen, want je bent nooit alleen ziek. Familie woont niet in de buurt. De grootste vriendinnen hier zijn zwanger, dus daar dump je ook geen 2 à 3 kinderen. En als het effe meezit zit mijn man in NL en ik hier dus alleen.

En echt meestal gaat het echt wel en vind ik het enorm leuk met kinderen, maar NU FF NIET!

Sorry, moest ik even kwijt
Hoor wie klopt daar kinders???

Macka

Re:De waarom-wilde-ik-ook-weer-kinderen-baaldraad
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2006, 14:29:48 »
 :pet:
Arelexed hoor.
Ik kan het me wel voorstellen hoor: tuurlijk zijn je kinderen hartstikke lief en zo, maar als je zelf niet lekker bent wil je gewoon even niets, dus ook niet achter de koters aanlopen (die ook ziek zijn, en dus ook niets leuk vinden).
Ik heb niet echt verstandige adviezen voor je helaas, maar in elk geval sterkte!
En een kleine troost: de zomer komt er weer aan, dus waarschijnlijk wat minder griepjes en dingetjes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2006, 15:00:19 »
Je hoeft het ook niet altijd leuk te vinden, nu mag je wel even van ze balen en ze lichtelijk haten omdat je je zo'n zorgen maakt als ze ziek zijn ;).
Maar uiteindelijk zijn het griepjes die weer overgaan!

Is er niet een oplossing om iemand in de buurt te vinden voor deze perioden? Een nanny/au pair ofzoiets?

Aiko

« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2006, 17:00:27 »
Sorry, moest ik even kwijt

Houd dat verhaal ze maar goed voor zodra je zelf kwijl en incontinentie problemen gaat krijgen over enige tientallen jaren, en hún zorgen nodig gaat hebben.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2006, 21:22:33 »
Dit krijgen ze tot aan mijn dood te horen  ;D

De middelste is trouwens nog steeds aan de schijterij  :( Vandaag noodwassen gedraaid (in Zwitserland deel je vrijwel altijd je wasmachine met de andere bewoners), want er was geen onderbroek, broek, pijamabroek, zwembroek (!) etc. meer te vinden. En de handdoeken gingen ook nogal hard. Om nog maar te zwijgen van de luiers (40 stuks  :o) en het  :papier: Naar een goede oppas ben ik overigens nog op zoek, maarruh zou jij gaan oppassen als je weet dat de kiddo's aan de diarree zijn???? :scaredblue:

Overigens bedankt voor de steun, mijn moeder zou waarschijnlijk zeggen: dat heb ik bij jullie ook gedaan en dat vond ik helemaal niet errug  ::) Yeah right!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2006, 21:29:13 »
Je moet ook een oppas zoeken als ze niet ziek zijn of onder de uitslag zitten. Als ze op hun paasbest zijn, 'verkopen' ze makkelijker ;). Zeg er ook bij "dat ze nooit ziek zijn" enzo.
Maar een beetje professionele nanny moet ook diarree op de koop toenemen, anders had ze/hij maar een ander vak moeten leren.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2006, 21:35:42 »
Die professionel nanny klinkt leuk, maar ik geloof niet dat dat in de huwelijkse voorwaarden stond. Nou stond daar natuurlijk ook niks in over 3 dagen diarree  ;) Maar dat is wellicht ook weer zo overtrokken. We (ok, ik) zitten het maar weer uit. Of beter gezegd: lopen het maar weer uit, van de luierbak naar de wasmachien en weer terug ;D

Trouwens wel goed voor mijn beenspieren, want de wasmachien staat in de kelder en wij wonen op de 1e en 2e  :alaugh:

Monie

« Reactie #7 Gepost op: 24 april 2006, 09:40:29 »
Woon je in Zwitserland, wat leuk. Nouja, ik vind het leuk, mijn zus woont er ook (in kanton Freiburg) en mijn moeder is er geboren en opgegroeid, alhoewel zij nu alweer zo'n 40 jaar in Nederland woont. Mijn zus woont op de 1e etage, heeft ook 3 kinderen en stiekum een wasmachine in haar douche staan. Want met 3 kinderen heb je idd. een hele hoop was en zij had 1 keer in de 3 weken ofzo wasdag (ook bij haar staat de gezamenlijke wasmachine in de kelder).
Sterkte met de situatie!

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2006, 11:16:05 »
Komende week ga ik twee dagen mijn tante uit de brand helpen. Zij heeft er vier (jongens van 9, 8, 2 en 1) en een man die regelmatig in het buitenland zit. Zij heeft het geluk dat ze heel veel familie in de buurt heeft die altijd wel willen helpen, anders had ze ook wallen tot op de grond gehad.

Hoe is het nu, een paar dagen later?

O, ik ben trouwens oppas van een meisje van (nu) 11. Als ze ziek is pas ik gewoon op, maar ik wil wel eerst horen wat voor ziek ze is. Diarree kan ik wel aan (ze is ook op de leeftijd dat je ze niet meer naar de po hoeft te brengen) maar aan kotsen doe ik niet. Heb ik één keer gehad, een kotsend oppaskind. Ik heb mijn moeder gebeld of zij het wilde komen opruimen. Wilde ze niet. Heb ik het door het zusje van de zieke laten doen terwijl ik kokhalzend op de trap zat...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2006, 15:23:29 »
Hoe zit dat dan met een eigen wasmachine in Zwitserland? Je mag er niet een van jezelf hebben in een flat?

Offline dorinka

• 741
« Reactie #10 Gepost op: 24 april 2006, 18:38:25 »
Mijn moeder verteld de laatste tijd vaak dat het niet altijd even leuk was, drie kinderen opvoeden. Zeker niet toen die in de luiers zaten. Ze was enorm opgelucht toen een oom, met oudere kinderen, eens opmerkte dat het overging en de luiers eens ophielden. Meer kan ik zelf ook niet zeggen.
beterschap.
Zo.

Offline iammars

• 288
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: 24 april 2006, 21:07:14 »
Mijn kinderen, ik houd van ze hoor, alledrie, echtwaar :hypocrite:, ééénorm veel, vooral als ze slapen  ;D. Maar soms vraag ik me af WAAROM OOK WEER!
Da's ook een fase. ;) Voor je het weet zijn ze weer beter en stopt de een een knikker in z'n neus, de ander duwt de plantenbak omver en de derde parkeert z'n driewieler tegen de nieuwe auto van de buren.

Die kleine van mij is net een hele week ziek geweest (overgeven, diarree) en we hebben enorm weinig geslapen, maar sinds gisteren gaat het weer goed. Hoort erbij. Maar ik kan begrijpen dat je op een gegeven moment het echt helemaal zat bent!

Monie

« Reactie #12 Gepost op: 25 april 2006, 09:50:09 »
Hoe zit dat dan met een eigen wasmachine in Zwitserland? Je mag er niet een van jezelf hebben in een flat?

Bij mijn zus iig. niet. Zij heeft er dus toch één, ze heeft er tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Eén keer in de drie weken kunnen wassen met drie kinderen is niet echt haalbaar.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #13 Gepost op: 25 april 2006, 10:26:06 »
Helaas gaat het met de diarree nog steeds niet beter  :-\

V.w.b. wasmachines in Zwitserland: heel veel mensen wonen met bijvoorbeeld 3 gezinnen in een soort uit de kluiten gewassen eensgezinswoning. Daar mag je dan geen eigen wasmachine hebben. In de duurdere (lees: héééééél dure woningen) heb je vaak wel een eigen wasmachine, maar dat zijn dan ook de nieuwe woningen. Ik heb ongelofelijk geluk, want ik heb maar één buurvrouw, die vaak alleen op zaterdag wast (zij heeft vaak het weekend) en zelfs dan kan ik er in extreme nood nog tussendoor. Ik hoef dus niet te spijbelen  ;)

Monie

« Reactie #14 Gepost op: 25 april 2006, 10:47:30 »
Dat is dan toch weer anders dan bij mijn zus, die woont echt in een appartementencomplex. Gelukkig op de eerste verdieping en er is een hele mooie tuin met speeltoestellen voor de kinderen, vanaf haar balkon kan ze ze redelijk in de gaten houden (ze zijn inmiddels ook al aardig groot, de oudste gaat volgend schooljaar naar de middelbare school).

Vervelend dat het nog niet beter gaat met de diarree. :(

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #15 Gepost op: 27 april 2006, 19:45:43 »
De diarree lijkt te hebben geminderd  :O :O :O :O

Vandaag alleen schone luiers en geen schone kleren  :wortel: :wortel: :wortel: :wortel: :wortel: :wortel: :wortel: :wortel: :wortel: :wortel:
 :wave2: :wave2: :wave2: :wave2:
:wave: :wave: :wave: :wave:
 :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Offline Wup

• 138
« Reactie #16 Gepost op: 27 april 2006, 23:31:14 »
Da's ook een fase. ;) Voor je het weet zijn ze weer beter en stopt de een een knikker in z'n neus, de ander duwt de plantenbak omver en de derde parkeert z'n driewieler tegen de nieuwe auto van de buren.

Hier had dochter 1 een strijkkraal in de neus, dochter 2 een gummetje in het oor (deze onder narcose moeten laten verwijderen  :o) Zoon 2 tegen een auto aan gevallen met zijn fiets, dochter 2 met een krijtje een auto 'versierd' en dan heb ik het nog niet eens over de keren dat de glaszetter hier moest komen omdat er weer een ruit gesneuveld was  :-[. En O, wat zullen ze dit weten als ze later groot zijn  ;D
Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Gwennepen

« Reactie #17 Gepost op: 22 mei 2007, 14:56:49 »
:frusty: :heart: :frusty: :heart: :frusty: :heart: :frusty: :heart:

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #18 Gepost op: 22 mei 2007, 22:00:16 »
:pet: