Vegatopia Forum

Saint Cantrois - Brugge

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
Saint Cantrois - Brugge
« Gepost op: 09 juli 2008, 15:04:53 »
Ik ging op een mooie avond met een vrouwelijk familielid eten in Saint Cantrois in Brugge.
Eigenlijk wilden we naar de Bron, maar die zijn 's avonds niet open (we hadden gebeld om te reserveren, en toen zeiden ze dat dat kwam omdat er te weinig interesse is ??? ).

In Saint Cantrois heb ik zalig gegeten;

We kregen een hapje van het huis dat eerder een hele HAP was, aangezien het nogal groot was, maar heel erg lekker. Het waren groentjes (asperge - paddestoelen - allerhande 'normale groentjes') met een soort van pastacousous (de naam daarvan ontgaat mij) met currysaus over.
Omdat we eerst besteld hadden (beiden vegetarisch), werd ons voorgesteld om het hapje ook vegetarisch te maken. Heel fijn.

Voorgerecht werd een lauwwarm geitenkaasje met honingroom, pijnboompitten, amandelschaafsel en een beetje groentjes. Heel erg lekker en er werd lauwwarm bruin brood (met pitten en nootjes in) bij geserveerd.

Hoofdgerecht (eigenlijk zaten we al, om het onsmakelijk te zeggen 'vol') nam ik de veggie wok in thaise uitvoering, aan de overkant kwam de mexicaanse wrap gevuld met 'minuut' groenten en sausje.
Beide gerechten waren redelijk pikant, maar erg lekker omwille van de juiste smaak en textuur van de saus.

Als aperitief hadden wij nog een glaasje cava genomen (werd in een groot (!!) champagneglas geserveerd) en er kwamen aan het begin ook nog bladerdeegstengels met maan - en sesamzaad op tafel.

Als je vegetarisch blijft, ben je voor een prachtige maaltijd helemaal niet zo veel geld kwijt, je hebt erg goed gegeten, het restaurant is goed gelegen (dichtbij parking Naaldenstraat en Eiermarkt) en de rode wijn was super.
Ook de bediening is vriendelijk en behulpzaam

Een echte aanrader en ik ga er volgende week weer terug, dan met vriendje!!

http://www.saintcantrois.be/?page=menu

Offline Selly

• 30.783
Saint Cantrois - Brugge
« Reactie #1 Gepost op: 09 juli 2008, 20:05:49 »
Ja daar heb ik vorig jaar ook gegeten, ik vond het ook een aanrader, en aardige mensen daar nog ook.
,,,,فلافل