Vegatopia Forum

Hulp gezocht

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ludwina

Hulp gezocht
« Gepost op: 20 februari 2006, 18:24:57 »
ik heb voor school een vishutsepot gemaakt maar daarin zit spek nu zouw ik deze graag veranderen door een vegetarische vleessoort
je moet het bakken met ui en dan moeten er worten prei knolselder aardappelen en zo in samen met de vis en visboullion en wijn
nu is mijn vraag welk vegetarisch vlees kan ik het best gebruiken om het spek te vervangen en hoe moet ik dit dan bereiden?
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2006, 21:33:56 door Sander »

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:hulp gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2006, 18:35:24 »
Maar als er wel vis in gaat is het toch nog steeds niet vegetarisch? Dus dan moet dat er ook uit.

Met prei, knolselderij, wortel en aardappel maak je een lekkere vegetarische stamppot met bv Spaanse peper en feta. Of met cashewnoten of zongedroogde tomaat (is ie zelfs vegan als je geen melk bij het stampen gebruikt). Of met oude kaas en dadels. Of met oesterzwammen en olijven.

Edit: en als je perse een vleesvervanger er in wil kan je bv veggie (braad)worstjes doen, of (rook)tofu.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2006, 18:38:43 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:hulp gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2006, 21:50:44 »

Edit: en als je perse een vleesvervanger er in wil kan je bv veggie (braad)worstjes doen, of (rook)tofu.

Seitan past ook goed in stoofpotjes.

Tja, ze zal nog wel vis eten he? Een pescotariër zoals mijn moeder. Maar moet er dan persé vis èn vleesvervanger in? Is één van de twee niet genoeg dan? Met veel groenten bij en aardappelen...

ludwina

Re:hulp gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2006, 17:06:19 »
is niet de bedoeling dat het vegetarisch word ik moet gewoon 1 ingredient vervangen door een ander. en ik wil een beetje orgineel zijn en mijn spek vervangen door vegeterisch vlees. maar mijn juffrouw zei dat dit misschien niet ging gaan in zoveel sap dus daarom vraag ik het aan mensen die er wat meer van kennen. ik mag ook niet de hele context van mijn recept veranderen alleen 1 ingredient