Vegatopia Forum

Vegetarische "kip"-kerriesalade

g11ling

Vegetarische "kip"-kerriesalade
« Gepost op: 11 januari 2006, 21:58:52 »
Een tijdje terug heb ik geluncht bij Lombardia in Antwerpen. Voor het eerst in 12 jaar heb ik daar een variant op het broodje kip-kerriesalade gegeten en het was GODDELIJK!

Nou ben ik graag aan het experimenteren in de keuken en dacht dat ik het wel met sojabrokken ofzo zou kunnen maken. (k heb alleen nog geen adres gevonden in de buurt waar ik die kan kopen) Een recept zou ik best zelf willen bedenken maar hier zitten vast ervaren receptenbedenkers die me kunnen helpen duszzzzz:

Heeft iemand hier een goed recept???

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2006, 15:45:16 door Hizikigrrrl »

Aiko

Re:vegetariese "kip"-kerriesalade, recept gezocht!
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2006, 22:01:25 »
(k heb alleen nog geen adres gevonden in de buurt waar ik die kan kopen)

Bij de natuurwinkels. Hebben ze het niet bij die in Belgie; mocht jou vriend nog eens in Den Haag komen voor de roti, laat hem dan gelijk langsgaan bij de natuurwinkels in de Theresiastraat (ten noorden van het centrum) of de Torenstraat (centrum, vlakbij de Grote Kerk). Daar heb je de keus tussen sojabrokken in de maat fijn, middel of grof / groot.

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2006, 22:04:40 »
Er is een draad over Kerriesalade, misschien dat je daar wat aan hebt.
Eet gezond & eet taartjes

g11ling

« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2006, 22:23:41 »
thanx... ben nieuw he.... dan krijg je dat  ;D

Maar ik zag nog geen reaktie met "sojabrokken" en da's nou net de variant die ik voor ogen had  :)

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2006, 21:48:53 »
Ik koop sojabrokken bij de Turkse supermarkt. Ik weet alleen niet zeker of ze ze toevallig in die winkel hebben of dat meer Turkse winkels of toko's ze verkopen.

g11ling

« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2006, 21:52:57 »
ben vandaag omgereden naar een natuurwinkel en heb een grote zak sojabrokken gekocht!
Morgen ga ik experimenteren!

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2006, 11:55:30 »
Ik heb ook wel eens aan quornstukjes, ananasstukjes, mayo en kerrie gedacht. Misschien het proberen waard?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Gabs

• 796
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2006, 13:51:22 »
van die tival roerbakstukjes of hoe heten die... knapperig bakken en dan met mayonaise, kerriepoeder, anannas, augurk, ui...

g11ling

« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2006, 15:05:47 »
ik kom net uit de keuken en tis zekers geslaagd. (nog even op mn vent testen)

Ik heb sojabrokken (groot formaat) gebruikt, die hebben nog een bite (quorn ook trouwens) en dan idd een saus gemaakt van:
creme fraiche
yoghurtmayo
kerrie massala
extra kurkuma (om t lekker geel te maken :) )
chilipoeder
rode ui
prei
zout
peper

zometeen brood bakken en dan broodje met salade, tuinkers oid en pijnboompitjes maken.
Heb er nu al zin in  :P

Dee

Re:Vegetarische "kip"-kerriesalade
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2006, 16:02:05 »
Ik heb een keer voor een studentenfeestje kipcurrysalade gemaakt..ik beken: was niet echt 'maken'. Maar ik en een vriendin waren de enige vegetariers en het moest heel erg snel gaan. Ik heb quorn stukjes gebakken en als die waren afgekoeld er een pot kant en klare currysaus doorgemengd. Dat leek overigens heel erg op de kipcurrysla die je hier bij de slager kan kopen.
Een verse zelfgemaakte zal waarschijnlijk wel veel lekkerder zijn, maar dat is met alles zo.