Vegatopia Forum

Supereenvoudige gerechten

Offline Selly

• 30.783
Re:Supereenvoudige gerechten
« Reactie #20 Gepost op: 05 september 2005, 16:59:01 »
Ook lekker is minestronesoep: soep van bouillonblokje met canellibonen uit blik (een soort grote witte boontjes), stukjes tomaat, pasta (schelpen bijvoorbeeld), wortel, en eigenlijk gewoon restgroenten die je maar wilt. Op smaak te brengen met wat tomatenpuree en ook weer pesto, misschien toch eens pesto proberen. Eten met bruin brood.

Misschien zijn kruiden uit de diepvries ook wel iets om te proberen. Die zijn smaakvoller dan gedroogde en lang houdbaar.

En voorgekruide tofu. Eet je dat wel eens? Dat kun je ook makkelijk in pastasaus verwerken.
,,,,فلافل

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 05 september 2005, 17:58:47 »

Bij de Aldi in Nederland kan je vega-burgers krijgen, misschien bij de Belgische ook?

Nee

Jawel, ik heb ze een tijd geleden eens gehad, maar ik vond ze te vleezig smaken.

:o Ik heb er vandaag nog naar gezocht. Waar liggen die dan? In de diepvries of koeltoog? merk?

Debby

« Reactie #22 Gepost op: 05 september 2005, 18:50:22 »

Bij de Aldi in Nederland kan je vega-burgers krijgen, misschien bij de Belgische ook?

Nee

Jawel, ik heb ze een tijd geleden eens gehad, maar ik vond ze te vleezig smaken.

:o Ik heb er vandaag nog naar gezocht. Waar liggen die dan? In de diepvries of koeltoog? merk?

Het was zeker in de diepvries, het merk weet ik niet meer. Ik kom zelf nooit in de Aldi dus ik weet niet hoe vaak ze hun producten verwisselen enzo. misschien zijn ze alweer uit het assortiment, of verschilt het van vestiging tot vestiging?

Miske

« Reactie #23 Gepost op: 05 september 2005, 22:49:13 »
Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie tips en suggesties!  Ik ga met sommige dingen zeker aan de slag.  Vandaag heb ik ook al iets nieuws geprobeerd nl. dat gerecht dat ik gisteren gepost had.  Is prima gelukt; heb een gerecht dat voor 6 personen bestemd was, helemaal alleen opgegeten :).

Kiwi

« Reactie #24 Gepost op: 05 september 2005, 22:52:04 »
Hihi, dan hoeven we niet te vragen of je het lekker vond! ;)

viv

« Reactie #25 Gepost op: 06 september 2005, 23:44:54 »
Heb nog nooit vegetarische burgers gezien bij de aldi volgens mij?

;) woon in Friesland misschien is dat het probleem ;D

Miske

« Reactie #26 Gepost op: 07 september 2005, 04:48:06 »
Heb nog nooit vegetarische burgers gezien bij de aldi volgens mij?

;) woon in Friesland misschien is dat het probleem ;D

Ik ben gisterennamiddag bij onze Aldi in Beerse (België) geweest.  Daar wist niemand van het personeel zich te herinneren dat er ooit al eens vegetarische- of groenteburgers zijn binnengekomen.  Wel zijn er standaard gestoomde groentjes en diepvriesgroentjes enzo maar dus geen vegetarische burgers.

Offline Brent

• 600
« Reactie #27 Gepost op: 07 september 2005, 08:50:34 »
Ik herinner me dat Aldi een jaar of vijf geleden wel diepvriesvegaburgers verkocht, maar dat waren van die vieze pureeburgers waar dan zelfs nog bouillon in zat.

Debby

« Reactie #28 Gepost op: 07 september 2005, 08:58:20 »
De burgers waar ik het over heb waren burgers die de structuur van quorn burgers. Dus niets puree of groentenvulling of zo.
Ik woon in Antwerpen, dus dat zal al wel schelen qua assortiment.

Offline Brent

• 600
« Reactie #29 Gepost op: 07 september 2005, 09:00:14 »

Tuurlijk, daar kan Limburg niet tegen op ;)

Offline Laurita_27

• 979
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30 Gepost op: 07 september 2005, 09:35:42 »
Hoi Miske,
Als ik geen tijd heb om uitgebreid te koken dan maak ik zoiets als dit:
- soep van een zakje Italiaanse groentenmix, een fles tomatenpassata en evt wat gedroogde kruiden als rozermarijn, thijm en laurier.
- pasta met stukjes mozzarella, geplette cherrytomaatjes, olijfolie en basilicum (of pesto ;D)
- pasta met spinazie en boursin. Je kan verse spinazie roerbakken en er boursin doorheen roeren. Misschien nog wat pijnboompitjes erover (maar die moet je roosteren en er goed op letten anders verbranden ze, lijkt me lastig)
- bami met roerbakgroentenmix, bamikruiden en mild gekruide tofureepjes. Lekker met cassave kroepoek!

Succes ermee!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Debby

« Reactie #31 Gepost op: 07 september 2005, 11:05:30 »

:heehee:

Monique

« Reactie #32 Gepost op: 07 september 2005, 11:58:47 »

Nou, als ik bij familie in Limburg ben, komt mijn tante geregeld met iets nieuws vegetarisch voor me, wat ik hier (Amsterdam) nog nooit gezien heb ::)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #33 Gepost op: 07 september 2005, 12:06:58 »
Maar dan bedoel jij vast ons Limburg Monique? Terwijl Brent en Debby hun Limburg in Vlaanderen bedoelen. Wat voor nieuwe vegetarische dingen zijn dat overigens dan?

Monique

« Reactie #34 Gepost op: 07 september 2005, 12:09:45 »
Maar dan bedoel jij vast ons Limburg Monique? Terwijl Brent en Debby hun Limburg in Vlaanderen bedoelen. Wat voor nieuwe vegetarische dingen zijn dat overigens dan?

Ehh ja klopt bedoel gewoon 'ons' Limburg ja ::)
De Italiaanse worstjes heb ik bijvoorbeeld voor het eerst gegeten in Limburg, maanden later kwam hij toen pas bij ons in de AH.