Goed, ik begrijp inmiddels de animo voor Luxemburg: er is weinig aan daar.
Een nogal saaie winkelstad (ik wil best winkelen, maar dan wel graag met boekwinkels (in een taal die ik kan lezen), cd-winkels, keukengadgetwinkels, buitensportwinkels, bij voorkeur belachelijk grote supermarkten, gewone markten) waar de taartjeswinkels het enige etalagevergaapvermaak vormen.
En nog duur ook!
Dat kan er dus goed, taartjes eten. Verder hebben we wel fijn Italiaans gegeten bij La Zagara, Rue d'Anvers 6. Een prima pizza en een geweldig lekkere amandelsemifreddo met warme chocoladesaus toe.
Bij La Medina (Rue de la Loge 2) aardige vegacouscous en toe een selectie van huisgemaakte gebakjes, die wel lekker waren, maar je ging je wel afvragen wanneer ze huisgemaakt waren. Of zou dat droge de bedoeling zijn geweest?)
Verder hebben we nog bij Exki (Grand Rue 72)gezeten. Een hip-uitziend eco-café waar verbazend onhippe mensen komen. Je kunt er koffie, thee, broodjes, salades, taart en dat soort dingen eten. Leuk, allen jammer dat het zo'n ontzettend herriehol is.
O ja, en dan dus nog de taart: wij kozen bij Oberweis (Grand Rue 19) beneden, in de winkel, een gebakje en aten dat boven in de theesalon met een geweldige kop warme chocola. Echt geweldig lekker. Waarom heb ik daar niet alle dagen geluncht én gedineerd?