Vegatopia Forum

Invriezen

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen?
« Reactie #40 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:32:59 »
daar vroren ze ook melk in

:o Hoe dan? Kompleet met karton er om heen?
Want a sugarcube?

Antoinette

« Reactie #41 Gepost op: 29 oktober 2012, 13:05:39 »
jazeker, melk gewoon in de eigen verpakking, geen probleem

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #42 Gepost op: 29 oktober 2012, 16:46:18 »
jazeker, melk gewoon in de eigen verpakking, geen probleem

Bijzonder! Ik had er nog nooit van gehoord.
Want a sugarcube?

Offline Indira

• 520
« Reactie #43 Gepost op: 31 oktober 2012, 23:40:50 »
gaat dat niet lekken als je het ontdooit, omdat het pak dan erg week wordt?
Za Zemiata!

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #44 Gepost op: 01 november 2012, 07:33:47 »
gaat dat niet lekken als je het ontdooit, omdat het pak dan erg week wordt?

:P Karton eerst van de bevroren melk afpellen?
Want a sugarcube?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #45 Gepost op: 01 november 2012, 10:46:23 »
Maar een melkpak is toch waterdicht? Anders dan een spinaziepak, melkpakken mogen ook niet bij het oud papier.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #46 Gepost op: 01 november 2012, 12:06:41 »
bij ons mogen melk en sappakken wel bij het oudpapier hoor! maar dat ligt aan je gemeente
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

« Reactie #47 Gepost op: 01 november 2012, 12:49:45 »
Dat betekent dan dat jouw gemeente de afvalscheiding niet serieus neemt?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #48 Gepost op: 01 november 2012, 12:58:46 »
Ik vries sinds kort ook sojamelk en amandelmelk in. Dat doe ik in speciale melkbakjes, maar het kan natuurlijk ook in een zakje of tupperware bakje.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #49 Gepost op: 01 november 2012, 16:15:22 »
Dat betekent dan dat jouw gemeente de afvalscheiding niet serieus neemt?

Nee, dat betekend dat ze gewoon een andere manier van recyclen gebruiken. Onze gemeente probeert hier juist heel vooruitstrevend in te zijn. Wij zijn ws ook de eerste gemeente in Nederland die een plastic bak aan huis krijgt. vensterenveloppen met venster mogen ook bij bij het oud papier. Kijk maar hier
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Antoinette

« Reactie #50 Gepost op: 05 november 2012, 18:38:37 »
nee, het gaat niet lekken als je melk na invriezen in een pak weer ontdooit
een pak is nooit helemaal vol, dus kan wat krimpen of uitzetten, dus niks aan het handje :D

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #51 Gepost op: 06 november 2012, 21:30:18 »
Sommige merken zetten op de verpakking van hun 'vleesvervangers' dat het ingevroren mag worden, bij sommige merken staat op hun website dat het mag. In mijn ervaring staat er meestal dat ze 3 maanden in de vriezer mogen (als je ze na aankoop meteen invriest).

Wij hebben aan de binnenkant van een keukenkastdeurtje een lijst hangen voor de diepvries. Elke keer als er iets in gaat, schrijven we het bij de lijst op met datum en gewicht. Als we iets eruit halen, strepen we het weer door.

We hebben niet zo'n grote vriezer (koelkastcombi) en hij zit meestal goed vol. Nu hoeven we niet eerst alles eruit te halen om te kijken wat er zit, maar maken we eerst een keus van de lijst. Zo kom je ook geen verrassingen meer tegen ("hé, een restje van vier maanden geleden")  ;D
Dat systeem heb ik ook, alleen kom ík dus wel af en toe restjes van vier maanden geleden tegen ;) En kan ik vaak iets niet vinden dat wél op het lijstje staat. Ik heb me zo vaak voorgenomen dat ik het voortaan echt altijd ga opschrijven/wegstrepen als ik iets erin doe/eruit haal, maar blijkbaar ben ik daar te chaotisch voor  ::)

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #52 Gepost op: 10 november 2012, 19:11:05 »
Mijn vriend is de meester van de lijst, hij houdt alles netjes bij en maakt een nieuwe als de oude rommelig wordt. Dan checkt ie vaak ook even of alles nog klopt. Klinkt heel opgeruimd, maar verder is ie heel rommelig  :-*

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Re:Invriezen
« Reactie #53 Gepost op: 13 april 2013, 18:09:33 »
Zo, mijn diepvries (2 laden) eens even grondig opgeruimd en gereorganiseerd. Alle kaasburgers zitten nu in 1 grote diepvrieszak. Op naar de volgende 99 cent aanbiedingen!

Zijn er producten die jullie altijd wel in de vriezer hebben? Hier is meestal wel diepvriesspinazie op voorraad, en migraineijsjes (goedkope waterijsjes die via mijn gehemelte de hoofdpijn dempen) en ijsblokjes. En heel veel ander spul, dat moet ik voortaan maar eens gaan labelen ::).

Misschien dat ik morgen een grote pan Turkse linzensoep maak, dan vries ik dat ook in (http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12179-budgetkoken-turkse-linzensoep).
« Laatst bewerkt op: 13 april 2013, 18:11:39 door Hizikigrrrl »

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #54 Gepost op: 13 april 2013, 18:25:45 »
Kattevoer, bladerdeeg, falafel, frambozen, bramen, doetwtjes en spinazie. En vage restjes van vanallesennogwat. Die we nooit opeten...
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #55 Gepost op: 13 april 2013, 19:45:13 »
Diverse vegaburgers en dergelijke, brood, doperwten, groentekroketten, bladerdeeg en een koelelement voor mijn wijnkoeler.

En inderdaad, ook vaak restjes die ik altijd vergeet o te eten...

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #56 Gepost op: 13 april 2013, 20:00:27 »
Vleesvervangers, bananen, boerenkool, blauwe bessen, erwten, sperziebonen, spinazie, soepgroenten, bladerdeeg, gember, rode wijn in een ijsblokjeszakje, pompoen, en maaltijden.

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #57 Gepost op: 14 april 2013, 14:23:14 »
Helemaal bovenin:  Bladerdeeg, ijsblokjes (uit de automaat)
1: Soep en andere maaltijden waar ik meerdere porties van gemaakt heb. Element voor ijsmachine en koelelement voor wijn
2: Brood, diepvries zoetigheden zoals mini-appeltaartjes en zelf gebakken cakejes, afbakbroodjes waarvan de verpakking niet in 1 keer op ging, tortillas, diepvriesfruit.
3: Groente la: capucijners, diepvriesspinazie, maiskolven, rosti-rondjes (aka hash browns voor bij het engelse ontbijt  :)), Verder nog zelf ingevroren groente zoals knolselderij, wortel, soepgroente, prei, paprika, basilicum, koriander, bieslook, en wat verder ooit over was.
4: Junkfood la: vleesvervangers en vego kroketten (als ik aanbiedingen koop doe ik ze net als Hiziki in een zakje, om ruimte te besparen).

Ik label sinds een tijdje met schildersplakband met daarop de inhoud en de datum waarop het de diepvriezer in gaat, ik gebruik ook veel ziplock zakjes waar ik de inhoud en datum op schrijf. Ik moet nog een paar ijsblokjesbakjes hebben om porties (soja)melk enzo in in te vriezen voor sausjes. Die kan ik na bevriezen dan in een ziplock zakje doen.

Ik zou zonder mijn diepvriezer echt heel veel meer dingen weggooien.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #58 Gepost op: 14 april 2013, 15:31:44 »
Wij hebben een kleine vriezer maar stoppen die vol met koffiebonen, bladerdeeg, filodeeg, gember, rode peper, mdm jeanettes, limonade-ijsjes, pompoen, spinazie, sperziebonen, maiskolven, kersen, aardbeien, frambozen, ijsblokjes, ijsblokjes speciaal (met kruiden erin/met fruit erin.), soms met vleesvervangers, soms met soep.
Groetjes, Antje

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #59 Gepost op: 15 april 2013, 14:30:46 »
Ik heb niet zo'n grote vriezer (bovenin combi), maar er kan een boel in :)
Naast de gebruikelijke dingen als brood en vegoburgers etc, vooral dingen voor mijn grote liefde, curry's!
Dus allerlei "verse" blaadjes (kerrie, salam, djoeroet, laurier), koriander, gemberrasp, pepers, citroengras etc.
(En omdat ik geen vegetariër ben, en het vooral erg jammer vind als er vlees op mijn werk of in de andere winkels wordt afgeprijsd/ weggegooid, heb ik meestal redelijk veel bio-vlees in de vriezer.)

Soms is het wel passen en meten en moet er eerst iets uit voordat er weer iets in kan. Maar dat houdt het ook wel zo up-to-date. We hangen nog steeds een lijstje in het keukenkastje, alles wat erin gaat wordt erbij geschreven, als het eruit gaat wordt het doorgestreept. Makkelijk!