Was er gisteren, met collega's, om afscheid te nemen van onze leidinggevende. Vegetarisch was mogelijk, maar dat viel in de praktijk erg tegen. Al bij de soep (keuze: kippe-, tomaten- en uiensoep, gekozen voor uiensoep) en ondanks mijn vraag welke soep echt vegetarisch was ("tomaten- en uien-") had ik mijn twijfels, door de smaak. In de tomatensoep van mijn buurman dreven dan ook balletjes.... Hoofdgerecht was heel veel vlees voor de vleeseters; voor mij, de vegetarier, een miniquiche, een kant-en-klaar gekochte groentekroket en een burger, met daarbij (voor de hele tafel en al binnen 5 minuten koude) friet. Het miniquiche-je en de kroket vertrouwde ik nog wel, maar de burger smaakte naar vlees. Nog een tweede minihapje geprobeerd, de overige 95% laten staan. Smaakte naar gehakt. Mogelijk was het een soja- of ander vegetarisch product, maar dan gebakken in vleesjus, of in dezelfde pan als het vlees. En qua uiterlijk van de burger zou ik zeggen: ook kant en klaar ingekocht. en voor het gemak van de kok maar in dezelfde pan bij het vlees gegooid.
De salades die bij het hoofdgerecht hoorden waren opgemaakt met vlees erbij op de schaal, dus geen aparte vegetarische groente/fruitsalade. En dan hoef ik al niet meer. Toetje: Een als penis versierde banaan, met bolletjes ("balletjes") ijs en slagroom (niet vegetarisch) en een eveneens penisvormig gelatine figuurtje ter versiering.
Affijn, het was met de collega's leuk en gezellig genoeg, maar het restaurant heeft geen (vegetarische) kaas gegeten van vegetarisch eten. Voor een menu + wat er aan lol omheen hing, was bijna 70 euro per persoon in ieder geval voor de vegetarier in prijs minstens 4x over de kop. En sowieso ook voor de vleeseters: de hoeveelheid vlees was zo ruim, dat bijna driekwart onaangetast retour ging. Dubbele zonde.... Ik heb geen bezwaar om samen met vleeseters te eten, als ze dan maar braaf hun bordje dooie beesten leegeten. Maar in dit geval kon ik mijn collega's niets kwalijk nemen. De hoeveelheid vlees die zij met hun zevenen kregen + de salades met vlees erbij, was ook voldoende geweest voor 30 personen.
Als je van onderbroekenlol, keiharde muziek en uit je dak gaan op een draaiende dansvloer met stripperspaal houdt, moet je dit restaurant zeker eens proberen.
Voor vegetariers die daarvan houden: neem een boterham mee....