Poepen gebruiken we hier nooit in de betekenis van naar het toilet gaan.
Wat gebruikt de gemiddelde Belg dan wel voor woord?
Hier in Vlaanderen zeggen wij idd soms poepen tegen neuken, maar dat wordt meestal door macho's gezegd (dikwijls met negatieve bijklank). Meestal zeggen we gewoon vrijen of seksen.
Tegen "poepen" in jullie betekenis zeggen we vaak kakken, schijten, grote boodschap doen... "naar de wc gaan" is hetgeen wat eigenlijk het frequentst gbruikt wordt.
Ik zeg gewoon 'kakken'. Met 'naar de wc gaan' bedoel ik normaal gezien gewoon een kleine boodschap doen.
Wel een grappig taalverschil eigenlijk.
Een docent van me had daar ook 'ns een leuke anekdote over verteld. Hij (een Vlaming die toen in Nederland woonde) was aan het praten met een Vlaming en een Nederlander. Zegt die Nederlander opeens: "Ik ga even poepen." Die Vlaming was natuurlijk al heel verbouwereerd en hij was helemaal in shock toen die Nederlander na vijf minuten al terug was.
On topic: ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht of ik nu meer 'kak'
dan toen ik nog vlees at. Het is intussen al wel een jaar of 6-7 geleden dat ik nog vlees gegeten heb, dus echt vergelijken kan ik niet want ik denk dat je ook minder ontlasting hebt als je jonger bent.
Ik heb 2x per dag aangeduid, maar eigenlijk zit er niet echt regelmaat in... Soms moet ik maar om de dag en soms wel drie keer per dag.
(maar dat is wel 'n uitzondering)
Btw, een tegenvoorbeeld voor jullie stelling: mijn vader -een vleeseter- poept/kakt wel 5 keer per dag.