Ik vind dit een rare link hoor Dragonfly,
De link stond los van max havelaar. Dat was gewoon ter informatie. Gaat over het 'surplus' in dierentuinen en wat er mee gebeurd.
waarom zou Max Havelaar dit niet moeten doen?
Omdat ze beter korting kunnen geven op de max havelaar producten :p
Ze niets met dieren van doen hebben dus waarom dan 25 korting voor dierentuinen?
Ze voor eerlijke handel zijn en dierentuinen geen eerlijke handel is, omdat ze dieren te weinig ruimte geven, dieren verhandelen, zorgen dat men het goed acht dat dieren opgesloten moeten zijn, dat ze overtollige dieren doden of ter eten geven aan leeuwen en tijgers, etc. (zie ook de link daarover)
Omdat ze voorstander zijn van eerlijke lonen in ontwikkelingslanden, moeten ze van jou ook tegen dierentuinen in Nederland zijn? Dat is niet echt een logisch verband. Ik zie geen enkele reden waarom ze tegen dierentuinen moeten zijn, vanuit Max Havelaar perspectief.
Ik probeer ze te laten nadenken over dierentuinen. Ook eens kritisch kijken. Ik vind het raar als zo een instantie niet ook over de oneerlijke handel van dieren nadenkt. Ze proberen een goed geheel te zijn in de samenleving (voorbeeldfunctie), dus waarom alleen kritisch kijken naar de handel.
Of schrijf jij elke instantie in NL aan als ze een actie hebben voor korting op dierentuinen? Elk damesblad, elk kindertijdschrift, de Etos, de AH, de Supers etc?
Als ik daar vanaf weet, ja, dan stuur ik daar wel een mail over.
Een mail terug gehad van max havelaar. Een standaard mail die andere ook hebben gekregen, waar ze niet in gaan op de punten die ik had opgesoms wat er 'mis' is met dierentuinen. Dat vind ik niet erg netjes, maar blijkbaar krijgen ze momenteel genoeg mailtjes van anderen